کسب درآمد اینترنتی در حوزه مد و فشن (7 روش قطعی)

به پارس اینستاگرام خوش آمدید موضوع امروز ما کسب درآمد اینترنتی در حوزه مد و فشن است با این مقاله ی جذاب همراه ما باشید. مد و فشن موضوعی است که همه افراد به نوعی به آن علاقه دارند. به خصوص نوجوانان و جوانان تمایل زیادی به فعالیت و تحصیل در این زمینه دارند.کلمه مد یا Mode به معنی لباس و مطالعه درباره لباس است. در کنار آن کلمه فشن یا Fasion در واقع یک صنعت است.

این کسب و کار اینترنتی برای هر فردی که می‌خواهد قدم در دنیای مد بگذارد ایده‌آل است. هدایت کسب و کار مد به شرکت‌های طراحی در تمام جنبه‌های اجرای کسب و کار آنها کمک می‌کند.همچنین مشتمل بر هدایت طراحان خلاق در زمینه چگونگی انجام و تعامل در زمینه‌های مختلف است.

همچنین به شما توصیه میکنیم حتما مقاله کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لباس و پوشاک را نیز بخوانید.

کسب درآمد اینترنتی در حوزه مد و فشن از راه وبلاگ نویسی

باور این مسئله ممکن است دشوار باشد، اما وب‌سایت‌های با نفوذی مانند Sartorialist و Racked به عنوان وبلاگ‌های مد متعصب شناخته شده‌اند. آنها به مثابه رهبران فکری صنعت هستند و تبلیغات زیادی به فروش رسانده‌اند.

سرمایه‌گذاری چندانی در وبلاگ‌های مد نیاز نیست اگرچه توسعه وبسایت و هاستینگ ممکن است بسیار ارزان باشد اما نیازمند کار زیادی است. در این رابطه باید همیشه در حال تغییر شیوه‌های خود باشید.امروزه وبلاگ نویس های مد، کارهای زیادی انجام می دهند که از جمله آنها می توان به اجرا و راه اندازی سایت های شخصی و همچنین بررسی کمپین های مد، تبلیغات و حتی پوسترهای مجلات اشاره کرد.

مهارت های لازم برای وبلاگ نویس مد و فشن

اگر شما در اصل یک فشن بلاگر هستید، نسخه آنلاین یک مجله مد را اجرا می کنید. همانطور که احتمالاً می دانید، نویسندگان بی شماری در یک مجله وجود دارند که در بخش هنری، بخش عکاسی، فروش آگهی، کارورزی، روابط  عمومی و موارد دیگر کار می کنند، اما برای یک فشن بلاگر باید تمام این کارها به تنهایی برای مدیریت وبلاگ انجام گیرد. بنابراین این پروسه، واقعاً یک کار تمام وقت است. بنابراین اجازه دهید ببینم خودم و دیگر فشن بلاگرها برای اینکه یک فشن بلاگر باشند که خودشان را استخدام کرده اند و به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهند، باید چه مهارت هایی را یاد بگیرند.

  • نوشتن

خوشبختانه نوشتن چیزی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد، چون از زمان کودکی آن را انجام داده ایم و اگر اصلاً نتوانید بنویسید و از این کار لذت نبرید، نمی توانید یک بلاگر الهام بخش باشید، چون غذا برای روح شما، مانند چیزی است که بلاگر مد انجام می دهد. اولین کاری که یک فشن بلاگر باید انجام دهد این است که بتواند بنویسد و مطمئن شود که مطلبی که به مخاطب ارائه می دهد، جذاب و قابل خواندن است. بدون نوشتن یک متن جذاب و سرگرم کننده، بلاگ کسل کننده است.

  • ویرایش

این مهارت چیزی است که باید در آن خوب باشید، به خصوص از آنجا که وبلاگ های زیادی را در سطح حرفه ای اداره می کنید، مردم باید آن را به عنوان چیزی ببینند که می توانند به آن اعتماد کنند. اشتباهات املایی و نگارشی همیشه به مقاله آسیب می زنند، بنابراین فشن بلاگرها نیاز دارند که چگونگی ویرایش و اصلاح را یاد بگیرند.

  • مدل یا استایل سازی

زمانی که شما یک بلاگر حاوی سبک مشخصی هستید، باید به مدل سازی نیز بپردازید. به دست آوردن لباس های مناسب نیز مهم است، بلاگرها در سبک دهی و کنار هم قرار دادن ظاهری که سرگرم کننده، خلاق و زیبا است، باید خوب عمل کنند. سبک داشتن یک نکته کلیدی است، چون یک ست کامل لباس به ظاهری جذاب نیاز دارد.

  • عکاسی و تجسم خلاقانه

نکته حائز اهمیت دیگری که به طور باورنکردنی مهم است. فشن بلاگرها باید روی یک دوربین فوق العاده سرمایه گذاری کنند (‏یک نیکون یا کانن DSLR عالی است، مانند یک نیکون D610)، ‏چون به عکس هایی با کیفیت بالا نیاز دارند. یادگیری استفاده از دوربین و همچنین یادگیری نحوه استفاده از نورپردازی و زوایا مهم است. هر چه عکس ها خلاق تر و ماهرانه تر باشند، وبلاگ بهتر به نظر خواهد رسید. حتی زمانی که یک بلاگر هستید، به مهارت های عکاسی پایه ای نیاز دارید. هیچ کس دوست ندارد به عکس های تیره و تار نگاه کند. خلاق بودن در این حرفه یک اجبار است.

  • ویرایش عکس

هر فشن بلاگری نمی خواهد از فتوشاپ یا لایت روم استفاده کند، اما بنا به تجربه من، اگر می خواهید موفق باشید، نحوه کار با این ابزارها را یاد بگیرید. مهارت های پایه ای فتوشاپ قطعا برای بهبود و ارتقا عکس ها مورد نیاز هستند.

  • مهارت های رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای بلاگرهای مد یک ضرورت هستند، چون فشن بلاگر ها نیاز دارند تا به خوانندگان جدید برسند و محتوای خود را با آن ها به اشتراک بگذارند. این موضوع به این معنی است که آن ها باید یاد بگیرند چطور از توئیتر، فیس بوک، پینترست، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و غیره استفاده کنند و این کار را به خوبی انجام دهند. ساختن حساب های جذاب از نظر تصویری و به اشتراک گذاری محتوا با دیگر افراد باید به منظور رشد دنبال کننده های آنها انجام شود.

  • فروش تبلیغ

یک فشن بلاگر باید یاد بگیرد که چگونه فروش آگهی را انجام دهد. این کار شامل ایجاد یک پکیج مطبوعاتی جهت نشان دادن وبلاگ خود و آنچه که می تواند ارائه دهد، می باشد و همچنین صحبت عمومی با خریداران و برند های تجاری می تواند بخشی از این پکیج باشد. آن ها باید یاد بگیرند که چطور خودشان مسئولیت فروش را بر عهده بگیرند و از آن مطمئن شوند.

  • روابط عمومی

مانند فروش تبلیغات، یک فشن بلاگر به آموختن مهارت های اولیه روابط عمومی، در حالی که نیاز به ایجاد دوستی با برندها و شرکت ها دارد، احتیاج خواهد داشت. مهم است که به طور صحیح و حرفه ای ارتباط برقرار کنیم تا رابطه ای بین ما و برند ایجاد شود. باید دوستانه و مودب برخورد کنید، اما حرفه ای بودن بهترین راه برای ماندن در این حرفه است.

  • دانش در مورد موضوع انتخاب شده

آخرین نکته، دانش بر روی وب سایت و موضوع انتخاب  شده است. مهم است که تمرکز داشته باشید و موضوعی برای وبلاگ نویسی داشته باشید، بنابراین فشن بلاگرها باید مطمئن شوند که تجربه زیادی در مورد آنچه که در مورد آن می نویسند، دارند. مثلا در مورد پارچه جین، اشتیاق و تخصص دارید. بنابراین باید یک صدا و دانش واضح در مورد آنچه که نوشته می شود، وجود داشته باشد.

چگونه می توانید فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد را یک شغل یا حرفه بدانید؟

براساس مهارت های ذکر شده فوق و این که اگر از آن ها برای راه اندازی یک وبلاگ موفق در زمینه مد استفاده کنید و پول خوبی از وبلاگ نویسی به دست آورید، این کار به عنوان یک حرفه و یا شغل در نظر گرفته می شود. مثلا یک سال و نیم خودتان را استخدام کنید تا بتوانید روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید، پس این کار مطمئنا مسیر شغلی شماست. اگر کار زیادی در وب سایت خود انجام  دهید و پول زیادی به دست  آورید، قطعاً این کار یک شغل است. بلاگر های معروف تقریباً هر روز در  وبلاگ خود کار می کنند و برای شرکت های دیگر هم می نویسند، بنابراین این کار تقریباً در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته وبلاگ نویس را مشغول نگه می دارد. فشن بلاگرها به اندازه کافی خوش شانس هستند که ساعات کاری خود را داشته باشند و کاری کاملاً متفاوت را به طور منظم انجام دهند، اما فقط به این دلیل که این شغل، یک کار سنتی، یعنی ۹ ساعت کار در ۵ روز هفته نیست، کمتر مورد توجه و استقبال قرار می گیرد. برخی از آن ها می توانند واقعاً تاثیرگذار باشند و به میلیون ها نفر برسند، و تقریباً آن ها را به یک فرد مشهور تبدیل کند، به این معنی که برندها می خواهند آن ها را تایید کنند و برای تبلیغ پول بپردازند.

آیا وبلاگ نویس های مد و فشن واقعا پول در می آورند؟  

در واقع وبلاگ نویس مد به صورت مستقل و آزاد کار می کند و هیچ کس حقوق ثابتی به وی نمی دهد.قطعا تعجب خواهید کرد که چگونه وبلاگ نویس مد شروع به کار می کند و حقوق می گیرد؟

گزینه ۱- تبلیغات

موفقیت وبلاگ مد توسط افرادی تعیین می شود که وبلاگ را می خوانند. اگر وبلاگ مد، دارای خواننده های زیادی باشد، تبلیغ کننده ها راحت تر می توانند تبلیغات بنری خود را بر روی وبلاگ شما منتشر کرده و هزینه پرداخت نمایند.
مثلا یکی از معروف ترین وبلاگ نویس های مد ایتالیا، چیارا فرگانی است. وبلاگ وی هر روز، حدود ۹۰ هزار خواننده و بازدید کننده دارد. شرکت های طراحی که بنرهای تبلیغاتی خود را بر روی وبلاگ وی منتشر می کنند، هر ماه حدود ۳۰۰۰ یورو برای هر بنر، پرداخت می کنند. دیگر وبلاگ نویس  ایتالیایی، نیکولتا رجیو هر ماه از تبلیغات خود، ۸۰۰ یورو به دست می آورد.
یک گزینه برای تبلیغ دهنده های وبلاگ مد، شرکت های طراحی هستند که به دنبال نوشتن مقالاتی در ارتباط با ایده های خود هستند.

گزینه ۲- وبلاگ مد، مکانی است که در آن می توانید مشتریان بالقوه ای بیابید.

استفاده از وبلاگ مد به عنوان منبعی برای تبلیغات خدمات شماست که به عنوان استایلیست، فروشنده شخصی و تصویر ساز فعالیت دارید.خوانندگان وبلاگ می دانند که شما باید چیزهای زیادی در ارتباط با مد و سبک بدانید، پس خوب مشاوره دهید و هر روز باید پاسخگوی خدمات خود باشید.در وبلاگ شما، CV یا رزومه، وضعیت و راه های ارتباطاتی شما باید در دسترس باشد.

گزینه ۳- همکاری با طراحان مد

این نوع همکاری، در ایتالیا و اروپا، بسیار مرسوم است.

  • نوع اول همکاری:

طراحان مد (برندهای بسیار مشهور مانند Gucci یا برندهای ناشناخته)، وبلاگ های خود را به وبلاگ نویسان دیگر حوزه ها (مانند لباس، کیف، لوازم کمکی، جواهرات) می دهند و بعد وبلاگ نویس در وبلاگ خود توصیف می کند که شما این چیزها را دوست دارید یا نه و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید. این حالت چگونگی طرز کار وبلاگ نویس برای ارائه لباس است.

  • نوع دوم همکاری:

طراح مد، وبلاگ نویس را دعوت می کند تا کالای وی را تست کرده و بعد وبلاگ نویس باید پستی در ارتباط با آن محصول در وبلاگ خود بنویسد.

  • نوع سوم همکاری:

طراحان مد، دعوت نامه ای برای حضور وبلاگ نویس در شوهای مد و لباس، مجالس و سایر رویدادها ارسال می نمایند، وبلاگ نویس مد، دعوت نامه را قبول کرده و راجع به آن حوزه، در وبلاگ خود مطلب می نویسد.

  • نوع چهام همکاری:

مشاغلی برای روزنامه نگاران مد: وبلاگ نویس مد شدن، آغاز مسیر شغلی برای انجام حرفه روزنامه نگاری در زمینه مد است.
تقریبا امروزه همه روزنامه نگاران مد و لباس، دارای وبلاگ های مد هستند. وبلاگ باید مکانی باشد که روزنامه نگار مد، اولین مقالات خود را برای آن محصول منتشر می کند.

کلام آخر

در این مقاله به کسب درآمد اینترنتی در حوزه مد و فشن پرداختیم و گفتیم که چگونه با ایجاد وبلاگ مد و فشن کسب درآمد کنیم .وبلاگ نویسی مد و فشن یکی از موثرترین راه های درآمدزایی است اگر در تبلیغ و یا ایجاد محصولات مرتبط با مد خوب باشید می توانید از وبلاگ های خود درآمد منفعلانه زیادی کسب کنید.اگر به طور مداوم در تلاش برای ایجاد محتوای عالی و تبلیغ محصولات مناسب به مخاطبان خود باشید ، کسب درآمد از یک وبلاگ کار سختی نیست. مهمتر از همه ، شروع به وبلاگ نویسی مد به شما کمک می کند تا با افراد جذاب در صنعت مد ارتباط برقرار کنید و مهارت های بازاریابی خود را نیز بیشتر کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.