اینستاگرام ویدیوهای IGTV را به طور مستقیم بر روی تایم لاین کاربران نمایش می‌دهد

اینستاگرام متوجه شده است که اکثر کاربران اهمیت چندانی به قابلیت IGTV آن نمی‌دهند و به همین دلیل این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است تا ویدیوهای قسمت اینستاگرام تی وی را به طور مستقیم بر روی تایم ‌لاین فالوورهای اینستاگرام نمایش دهد.

از روز پنجشنبه کاربران گزارش کرده‌اند که ویدیوهای IGTV از افرادی که آنها را دنبال کرده‌اند، به طور مستقیم بر روی تایم ‌لاین‌شان نمایش داده شده است. این ویدیوها به صورت پست‌های معمولی نمایش داده می‌شود، اما یک تگ مخصوص تفاوت آنها با دیگر پست‌ها را نشان می‌دهد. البته شما تنها ویدیو‌ها را از افرادی مشاهده خواهید کرد که آنها را دنبال می کنید و  آثار سلبریتی‌های ناشناس را به صورت رندوم نخواهید دید.

یک سال گذشت و تلوزیون اینستاگرام محبوب نشد!

اینستاگرام ویدیوهای IGTV را به طور مستقیم بر روی تایم لاین کاربران نمایش می‌دهد
اینستاگرام ویدیوهای IGTV را به طور مستقیم بر روی تایم لاین کاربران نمایش می‌دهد

قابلیت IGTV در واقع سال گذشته توسط اینستاگرام معرفی شد و امکانی است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای بلندتر از حالت معمولی را ضبط کنند و آن را بر روی اینستاگرام به اشتراک بگذارند. هدف اصلی اینستاگرام برای ارائه قابلیت اینستاگرام تی وی رقابت با سرویس‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب است. برای رونق دادن این قابلیت اینستاگرام از تعدادی از افراد مشهور در فضای اینترنت، واینرهای محبوب و سلبریتی‌های هالیوودی درخواست کرد تا ویدیو‌هایی را در هنگام شروع سرویس تولید کنند. اما به نظر می‌رسد که گویا استقبال از آن توسط کاربران آن‌قدر نبوده که اینستاگرام انتظار داشته است.

این سرویس ابتدا دارای یک بخش بسیار کوچک بود که از طریق یک دکمه نارنجی رنگ از گوشه سمت راست بالای صفحه هوم قابل دسترسی بود. اما مشخص است که خیلی از کاربران بر روی آن کلیک نمی‌کردند و به همین دلیل ویدیوهای این قسمت به صورت آیکون‌های کوچکی در بخش اکسپلور به نمایش درآمدند. اما گویا این هم روش موثری نبوده است که کاربران را برای کلیک کردن بر روی آنها ترغیب کند. به همین دلیل اینستاگرام تصمیم دیگری گرفت و دیگر ویدیوهای قسمت IGTV به طور مستقیم در قسمت اکسپلورر به نمایش در می‌آمدند که البته با ویدیوهای معمولی ترکیب شده بودند و قابلیت پخش خودکار نیز زمانی که آنها را اسکرول می‌کردید، وجود داشت.

اینستاگرام ویدیوهای IGTV را مستقیما توی چشمتان فرو می‌کند!

اینستاگرام ویدیوهای IGTV را مستقیما توی چشمتان فرو می‌کند!
اینستاگرام ویدیوهای IGTV را مستقیما توی چشمتان فرو می‌کند!

اما با عدم استقبال کاربران از این قابلیت، سرانجام اینستاگرام آنها را به طور مستقیم بر روی تایم ‌لاین افراد منتشر می‌کند تا دیگر مجبور به تماشای‌شان شوید! البته نکته عجیب اینجاست که حالا با ترکیب ویدیو‌های اینستاگرام تی وی با ویدیو‌های معمولی، دیگر آن خاص بودن ویدیوهای IGTV از بین رفته است، زیرا این بخش با این هدف راه‌اندازی شده که ویدیو های بسیار طولانی‌تری از پست‌های معمولی قابل اشتراک‌گذاری باشد.

گویا تا به حال اینستاگرام تصور می‌کرد که به دلیل پایگاه کاربران بسیار فعال و تعداد زیاد آنها در سراسر جهان، هر قابلیت جدیدی که از سوی این شبکه اجتماعی عرضه شود مورد استقبال قرار می‌گیرد. اما گویا IGTV این‌گونه نبوده و کاملا خلاف انتظار اینستاگرام عمل کرده است. همین هم باعث شده تا اینستاگرام تحت فشار قرار بگیرد و حالا دیگر قابلیت‌هایی مانند رزرو تاکسی‌های آنلاین نیز که در آینده احتمال داشت به اینستاگرام اضافه شود، نتواند آن‌طور که باید و شاید رقیب جدی برای اوبر و دیگر سرویس‌های مشابه محسوب شود.

حالا باید دید که آیا اینستاگرام تغییراتی در تلویزیون اینترنتی خود ایجاد می‌کند و یا به طور کلی از ادامه دادن این سرویس صرف نظر خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟
منبع gadgetnews
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.