نشانه های ریپورت شدن در اینستاگرام و نحوه رفع ریپورت اینستاگرام

بلاک شدن توسط اینستاگرام یکی از اتفاقاتی است که برای بیشتر ما پیش آمده است. معمولا زمانی متوجه این محدودیت در اینستاگرام می‌شوید که می‌خواهید واکنشی از خود نشان دهید. منظور از این واکنش کارهایی مثل کامنت گذاشتن زیر پست‌های دیگران، لایک کردن یا پیام دادن است. برای همین است که به اعمال این محدودیت از طرف اینستاگرام اکشن بلاک (action block) می‌گویند. رفع ریپورت اینستاگرام شما را از این مخمصه نجات می‌دهد.در ادامه با ما همراه باشید تا علت ریپورت شدن اینستاگرام و روش‌های رفع ریپورت شدن در اینستاگرام را به صورت کامل بررسی کنیم .

رفع ریپورت در اینستاگرام
رفع ریپورت در اینستاگرام

اکشن بلاک یا همان ریپورت شدن در اینستاگرام یعنی چه ؟

اینستاگرام از یک الگوریتم مشخص برای کنترل اوضاع و ارائه سرویس بهتر به کاربران استفاده می‌کند. این الگوریتم بر اساس لایک‌ها، کامنت‌های شما و پست‌هایی که خوشتان نمی‌آید، تصمیم می‌گیرد چه تصاویری را به شما نمایش دهد.این الگوریتم درباره پست‌هایی که خودتان منتشر می‌کنید هم تصمیم می‌گیرد. تشخیص اینکه پست شما از کیفیت کافی برخوردار است که به دیگران نمایش داده شود یا نه بر عهده الگوریتم و ربات‌های برنامه‌ریزی شده اینستاگرام است.اما در کنار همه این‌ وظایف، یکی از مهم‌ترین وظایف تعریف شده برای این الگوریتم، شناسایی ربات‌هایی که با فعالیتشان تلاش می‌کنند این الگورتیم را دور بزنند.

جهت خرید روی عکس کلیک کنید

همانطور که می‌دانید ربات‌های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که همیشه در حال لایک کردن، کامنت گذاشتن و شرکت در نظرسنجی‌ استوری‌های دیگران هستند. هدف این ربات‌ها کمک به یک اکانت برای رشد سریع‌تر از حالت عادی است.اینستاگرام برای آنکه بتواند فرق بین کاربران واقعی با ربات‌ها را تشخیص دهد، محدودیت‌هایی را برای تعداد کامنت‌، لایک، فالو و آنفالو وضع کرده است. علاوه بر این محدودیت‌ها، انتشار پست‌هایی که از نظر قوانین اینستاگرام نامناسب باشد و کاربران درباره آن به اینستاگرام گزارش دهند نیز می‌تواند باعث بلاک شدن یک اکانت شود. این بلاک شدن می‌تواند باعث شود شما به صورت موقت نتوانید پستی را لایک کنید، کامنت بگذارید، در دایرکت پیام ارسال کنید یا پست جدیدی منتشر کنید.

برای این که اکانت شما بواسطه این موضوعات ریپورت نشود، بایستی محدودیت های زیر را رعایت کنید.

  • در طول هر ساعت نهایتا ۶۰ تا پست را لایک بکنید.
  • در طول هر ساعت نهایتا ۶۰ تا کامنت بگذارید.
  • در طول هر ساعت نهایتا ۶۰ تا پیام ارسال کنید.
  • در طول هر ساعت نهایتا ۶۰ نفر را فالو کنید.

توجه داشته باشید که شما در طول روز می توانید نهایتا ۱۴۴۰ تا لایک و فالو داشته باشید.

  • انتشار پست بیش از حد

انتشار بیش از حد پست در اینستاگرام یکی دیگر از دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام است. الگوریتم مقابله با اسپم در اینستاگرام این موضوع را یک مورد منفی می داند. به این دلیل شما باید بین انتشار پست های خود یک فاصله زمانی در نظر بگیرید.

  • کپی رایت محتوای اکانت های دیگر

یکی از دلایل ریپورت شدن پیج در اینستاگرام کپی محتوا از پپج های دیگر است. اپلیکیشن اینستاگرام بسیار روی این موضوع حساس است. چنانچه شما محتوای پیج دیگری را کپی کنید، صاحب آن پیج می‌تواند این موضوع را گزارش دهد و شما ریپورت شوید. اگر خواستید از محتوای پیج دیگری در اکانت خود استفاده کنید، حتما بایستی آن پیج را در پست خود تگ کنید.

  • انتشار محتوای نامناسب

همان طور که گفتیم اینستاگرام دارای قوانینی از خود است. انتشار محتوای غیرمجاز در پیج خود مانند محتوای جنسیتی و خشونت‌آمیز، از دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام محسوب می‌شود. چنانچه مخاطب شما این دسته از پست ها را از شما ببیند می‌تواند به اینستاگرام گزارش دهند.

  • ورود به اکانت با آدرس IP های مختلف

چنانچه شما با چندین آدرس IP و دستگاه مختلف وارد اکانت خود شوید، پیجتان توسط اینستاگرام ریپورت می‌شود. اینستاگرام وقتی با چنین صحنه‌هایی مواجه می‌شود، فکر می‌کند که اکانت شما در حال هک شدن است. لذا این مورد یکی از دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام محسوب می شود. برای رفع این کار، بایستی قبل از ورود به اکانت خود، پیامک تایید را وارد کنید.

هنگامی که اکشن بلاک می‌شوید، پیغامی مشابه عکس زیر را دریافت می‌کنید:

پیام ریپورت شدن در اینستاگرام
پیام ریپورت شدن در اینستاگرام

روش ریپورت کردن در اینستاگرام 

اگر در اینستاگرام پستی را دیدید که احساس می‌کنید از قوانین این فضا پیروی نمی‌کند و باید گزارش شود، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید آن پست را به اصطلاح ریپورت کنید:

در ابتدای در گوشه سمت راست پست یا اکانت، روی علامتی که به شکل سه نقطه است، کلیک کنید. سپس گزینه report را انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید این پست صرفا اسپم است، روی گزینه it’s spam   کلیک کنید.

روش ریپورت در اینستاگرام
روش ریپورت در اینستاگرام

 

اگر دلایل دیگری برای ریپورت کردن در اینستاگرام دارید گزینه Inappropriate را انتخاب کنید و از بین دلایل عنوان شده یکی را انتخاب کنید. این گزینه‌ها شامل موارد زیر است:

  • I just don’t like it: وقتی این گزینه را انتخاب کنید که صرفا پستی را دوست ندارید.
  • False information: زمانی که یک پست یا محتوای یک صفحه شامل اطلاعات یا اخبار کذب است این گزینه را انتخاب کنید.
  • Scam or fraud: زمانی که محتوای پست به صورتی است که به کلاهبرداری از دیگران منجر می‌شود این گزینه پیش پای شما است.
  • Self injury: هنگامی که تصاویر پستی حاوی صحنه‌های خودآزاری یا خودکشی است روی این گزینه کلیک کنید. اینستاگرام به شدت روی چنین محتوایی حساسیت نشان می‌دهد.
  • Bullying or harassment: زمانی که محتوای پست شخص دیگری را آزار می‌دهد یا درباره تهدید کسی است با انتخاب این گزینه موضوع را به اینستاگرام گزارش کنید.
  • Sell of illegal or regulated goods: هنگامی که در یک پست فروش لوازمی غیرقانونی تبلیغ می‌شود این گزینه مناسب برای ریپورت است.
  • Violence organizations: این گزینه برای ریپورت پست‌های گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی و خطرناک است.
  • Nudity activity: اگر پستی حاوی صحنه‌های برهنگی باشد، می‌توانید با استفاده از این گزینه پست را ریپورت کنید.

نحوه خارج شدن از ریپورت اینستاگرام 

تا اینجا ما به شما تمامی دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام را گفته ایم. به هر دلیلی که ریپورت شده باشید، می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر از ریپورت خارج شوید. به منظور انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

راهکار اول خارج شدن از ریپورت در اینستاگرام با تغییر شماره و ایمیل

  • اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید.
  • بر روی گزینه Edit Profile  کلیک کنید.

  • در پایین صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، می‌توانید هم شماره و هم ایمیل خود را تغییر دهید.

این مسیر یک راه حل کارآمد و آسان برای برطرف کردن ریپورت اینستاگرام محسوب می شود.

 

راهکار دوم خارج شدن از ریپورت با استفاده از بخش تنظیمات

با استفاده از همان اکانت ریپورت شده، شما می توانید از اینستاگرام خود درخواست رفع ریپورت کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به پروفایل خود بروید و بر روی آیکون چرخ دنده که همان بخش تنظیمات است کلیک کنید.

  • در مرحله بعد بر روی گزینه Help کلیک کنید.

  • در صفحه ای که برایتان باز می شود بر روی گزینه Report Problem کلیک کنید.

  • حال در مرحله آخر فقط کافیست تا اطلاعات خود را وارد کنید و بفرستید.

از متنی مانند متن زیر می‌توانید برای گزارش موضوع کمک بگیرید:

I can’t take certain actions on Instagram while I’ve been following all the rules, please review this problem once again.

 

راهکار سوم خارج شدن از ریپورت با استفاده از کامنت انگلیسی

یکی از راهکارهای معمول، این است که از فالوورهای خود بخواهید تا برای شما کامنت انگلیسی ارسال کنند. در واقع با این روش به اینستاگرام ثابت می‌کنید که شما اسپم نیستید! 

 

راهکار چهارم خارج شدن از ریپورت با پیام Action Blocked

زمانی که در اینستاگرام بلاک شوید هنگام ورود به صفحه پروفایل خود با پیام Action Blocked روبرو خواهید شد، زمانیکه در پروفایل خود این پیام را مشاهده کردید ، گزینه Tell Us را فشار دهید تا به اینستاگرام بگویید که در این موضوع اشتباه کرده است.

بعد از آن به احتمال زیاد اینستاگرام برای شما ایمیلی ارسال خواهد کرد و درخواست تکمیل اطلاعات را دارد و یا از شما درخواست می کند که عکس خود را ارسال کنید تا بررسی کند که شما ربات نیستید و یک آدم واقعی هستید. پس از بررسی عکس، اکانت اینستاگرام شما بعد از چند روز مجدا فعال می شود.

 

در این مقاله ما به دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام پرداختیم همچنین بعضی از راه های رفع ریپورت را هم به شما گفتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می کنیم به آموزش رفع بلاک و آنبلاک دوطرفه در اینستاگرام هم نگاهی بیندازید.

 

4/5 - (6 امتیاز)
8 نظرات
  1. Elahe می‌گوید:

    اینو ارور رو برام میاره یعنی پیج من چش شده؟
    Failied to send network request.please try again when connection improves

    1. Siyavashps می‌گوید:

      مشکل از اینترنت شماست

  2. شقایق راد می‌گوید:

    چند روزیه نمیتونم پست و استوری بزارم و حتی عکس پروفایل عوض کنم داخل دایرکت عکس و ویس که میدم سند نمیشه مشکل از چیه؟

    1. Siyavashps می‌گوید:

      اینستاگرام رو اپدیت کنید

  3. ویدا می‌گوید:

    سلام من کلا پیجم رو هواس خود به خود دلت شد و اصلا تو سرچم نمیاره چیکار باید بکنم

  4. فاطمه می‌گوید:

    من یک پیجی ساختم و الان اون پیج به حالت اینستاگرام یوزر درومده و نمیتوتم واردش بشم علت چیه ؟!!

  5. پژمان نوری می‌گوید:

    سلام من پیجم همش پستام میره اکسپلور و جذب ویو و فالو میکنم ولی ویو لایوم هیچ تغییری نمیکنه چرا؟

    1. Siyavashps می‌گوید:

      به شکل کلی همیشه لایوها به نسبت پست و استوری ها تعداد بازدید کمتری دادند به دلیل اینکه در زمان لایو همه فالوورها آنلاین نیستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.