آموزش کسب درآمد از آپارات – چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم

آموزش کسب درآمد از آپارات - چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم

بسیاری از کاربران ایرانی که در فضای مجازی چرخ می زنند، نام سرویس ویدیویی آپارات به گوششان خورده است. این وب سایت با تقلید از شیوه کاری همتایان غربی خود همچون یوتیوب، سعی داشته تا نمونه مشابه را در ایران و برای کاربران ایرانی عرضه کند و هم برای خود درآمد خوبی کسب کرده و هم با عرضه یک سرویس ساخت و پخش ویدیو برای جوانان ایرانی، بتوانند از سرویس کسب درآمد از آپارات بهره مند شوند .

روش کار این سیستم کسب درآمد آپارات مانند وبسایت یوتیوب است و در ازای نمایش موفق تبلیغات روی ویدیو شما درآمد برای شما محاسبه شده و می توانید در صورت رسیدن به حد نصاب، درآمد خودتان را برداشت کنید.در این مقاله میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم و مراحل کسب درآمد از آپارات چیست. پس اگر به کسب درآمد اینترنتی و کسب درآمد از آپارات علاقمند هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش کسب درآمد از آپارات - چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم
آموزش کسب درآمد از آپارات – چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم

چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم

آپارات به کسانی که تولیدکننده ویدیو هستند و خودشان یک ویدیو اختصاصی تولید می کنند، پول می پردازد، حالا شاید بپرسید چرا؟

خب همانطور که احتمالا می دانید منبع اصلی درآمد آپارات، تبلیغات است. یعنی شرکت های مختلف به آپارات هزینه تبلیغ می دهند و آپارات هم با نمایش آن تبلیغات در روی ویدیوها، از این روش درآمد کسب می کند. حالا هرچقدر که کیفیت و تعداد ویدیوها بیشتر باشد و مخاطبان بیشتری از آپارات استفاده کنند، قطعا درآمد آپارات هم افزایش پیدا می کند.حالا آپارات برای تشویق تولیدکنندگان محتوای اختصاصی، در ازای هر تبلیغی که روی ویدیو نمایش داده می شود، نصف یا بیشتر هزینه آن را (براساس گفته خود آپارات) به تولیدکننده ویدیو پرداخت می کند.

شرایط کسب درآمد در آپارات

برای اینکه شما بتوانید در آپارات کسب درآمد کنید و اصطلاحا کانال شما تایید شود و شروع به درآمدزایی کند، باید شرایط زیر را داشته باشید:

1- حداقل 200 دنبال کننده: یعنی حداقل 200 نفر باید دنبال کننده کانال آپارات شما باشند تا بتوانید برای تایید کانال ثبت نام کنید.

2- حداقل 3 هزار ساعت نمایش در 3 ماه اخیر: یعنی در 3 ماه گذشته، باید حداقل 3 هزار ساعت بازدید از ویدیوهای شما انجام شده باشد تا بتوانید برای تایید کانال خودتان ثبت نام کنید.

این شرایط را خود آپارات قرار داده است و شما در صورت داشتن این شرایط، می توانید به صفحه درآمدزایی آپارات مراجعه کنید و در آنجا مشخصات کانال خودتان را وارد کنید تا در صورت داشتن شرایط لازم، کانال شما تایید شود و به درآمدزایی برسید.

قوانین کسب درآمد از آپارات برای بازنشرکنندگان محتوا

قوانین آپارات برای بازنشرکنندگان محتوا به صورت زیر است:

1- حق نشر صاحبان محتوا مانند فیلم های روز سینما و محتواهای تولیدی در آپارات را رعایت کنند.

2- از نوشتن توضیحات و برچسب های نامرتبط خودداری کنند تا کانال آنها دچار مشکل نشود.

3- مسئولیت محتوای بازنشری خودشان را تماما بر عهده بگیرند.

با پذیرفتن و رعایت این قوانین شما می توانید به عنوان بازنشرکننده محتوا در آپارات فعالیت کنید و کانال شما غیرفعال نمی شود و در صورت نمایش موفق تبلیغات در آپارات (دیده شدن حداقل 4 ثانیه از تبلیغات)، شما می توانید 10 درصد از سود آن تبلیغات را به دست آورید. یعنی اگر سود تبلیغات 200 تومان باشد و روی ویدیوی شما نمایش داده شود، شما 10 درصد یعنی 20 تومان از این سود را دریافت می کنید.

شرایط موردنیاز برای کسب درآمد بازنشرکنندگان محتوا در آپارات

برای اینکه بتوانید به عنوان یک بازنشرکننده محتوا، در آپارات درآمدزایی کنید و کانال شما تایید شود، باید شرایط زیر را دارا باشید:

1- حداقل 2000 دنبال کننده: یعنی کانال آپارات شما باید حداقل 2000 دنبال کننده داشته باشد تا شرایط کسب درآمد را داشته باشید.

2- دارای حداقل 500 هزار ساعت نمایش در 3 ماه اخیر: یعنی ویدیوهای کانال آپارات شما باید حداقل 500 هزار ساعت در 3 ماه اخیر دیده شده باشند تا شرایط تایید شدن را داشته باشید.

در صورت داشتن شرایط بالا، می توانید کانال آپارات خودتان را برای کسب درآمد از طریق بازنشر محتوا ثبت نام کنید تا تایید شود و به درآمدزایی برسید.

آموزش کسب درآمد از آپارات - چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم
آموزش کسب درآمد از آپارات – چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم

میزان کسب درآمد از آپارات

حتما برایتان سوال پیش می آید که میزان کسب درآمد از آپارات چقدر است ؟آپارات به تازگی سیستم درآمدزایی جدیدی را برای کاربران خود در نظر گرفته و قصد دارد بین 50 تا 70 درصد درآمد از طریق تبلیغات موفق را به تولیدکنندگان محتوا دهد.  البته برای بازنشرکنندگان هم سیستم درآمدی متفاوتی را در نظر گرفته شده  است. به نظر می‌رسد بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو ایران در سیستم درآمدزایی جدید خود قصد دارد حمایت همه جانبه‌ای از تولیدگنندگان ویدیو داشته باشد.

سیستم درآمدزایی اولیه آپارات سال 96 راه‌اندازی شد اما ابن سیستم بر اساس بازدید بود. در ادامه این سیستم به «واچ تایم» تغییر کرد که در ابن شیوه هر چقدر زمان بازدید از ویدیوهای یک کانال بیشتر بود درآمد هم به تناسب بیشتر می‌شد. این سیستم مهر پارسال لانچ شده بود و حالا آپارات تصمیم گرفته آن را تغییر داده و از یک روش جدید برای حمایت هرجه بیشتر از تولیدکنندگان استفاده کند.

سیستم جدید کسب درآمد از آپارات به شکلی تغییر کرده که از تولیدکنندگان حمایت بیشتری کند و تفاوتی ندارد این تولیدکننده حرفه‌ای باشد یا آماتور. هدف ار سرویس جدید این است که تولیدکننده بتواند از طریق آپارات درآمد داشته باشد. این شرکت معتقد است سیستم های درآمدزایی از آپارات  باعث شده بود تولیدکننده‌ها میل کمتری به تولید ویدیو در این سرویس داشته باشند بیشتر به سمت یوتیوب بروند اما در سیستم جدید تلاش شده با حمایت بیشتر، تولیدکنندگان واقعی به آپارات بازگردند.

آپارات در سیستم جدید همچین قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای تخلفات در نظر گرفته و با بازار سیاه ترافیک فیک نیز برخورد خواهد کرد. آپارات قصد دارد گزارشهای تخلف تولیدکنندگان را نیز با جدیت بررسی کند و در صورت مشاهده تخلف از طرف بازنشردهندگان و رعایت نکردن قوانین کپی رایت، سیستم درآمدی آنها را قطع خواهد کرد.

ملاک های درآمدزایی بیشتر 

در مدل جدید سیستم کسب درآمد از آپارات بر اساس کیفیت ویدیو، ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد از طریق تبلیغات را به تولیکننده پرداخت می‌شود که در مقایسه با عددی که یوتیوب به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند، رقم قابل توجهی است.

آپارات همچنین قصد دارد در آینده تبلیغات میدرول، تبلیغات بنری و حتی تبلیغات نصب اپلیکیشن را هم به این مدل درآمد اضافه کند. در کل تمامی تبلیغاتی که در صبا ایده ارائه می‌شوند، همگی محسابه شده و به تولیدکننده پرداخت می‌شود.

پارامترهای مهم آپارات برای افزایش میزان درآمد تولیدکنندگان نیز شامل لایک، کامنت، دنبال کننده، تعداد ویدیو و مدت زمان مشاهده ویدیوها است که هرکدام از این موارد، امتیازی را برای تولیدکننده دارند. البته ممکن است برخی معیارها امتیاز بیشتری داشته باشند که این مسئله به عملکرد تولیدکننده بستگی دارد.

درآمد کسب شده از آپارات چگونه پرداخت میشود؟

یک تولید کننده، محتوای خود را می سازد و در صورت آن که حداقل ۱۰ ویدیو در کانال خود داشته باشد، می تواند برای کسب درآمد درخواست بدهد. طبق محتوای موجود در کانالش، به ازای هر هزار دقیقه بازدید می تواند درآمدی بین ۲۰۰۰ ریال تا ۷۰۰۰ ریال را به دست آورد. توجه داشته باشید که آپارات طبق دقایق بازدید به شما مبلغ را پرداخت می کند و کاری یه تعداد ویدیو ها یا تعداد بازدید هایتان ندارد.

در صورتی که یک بازنشردهنده باشید، می بایست قوانین سفت و سخت تری را رعایت کنید و درآمد شما نیز بسیار کم تر از یک تولید کننده خواهد بود. برای آن که بتوانید به عنوان یک بازنشر دهنده درآمد کسب کنید، نیاز به داشتن بیش از ۲۰۰۰۰ دقیقه ویدیو در کانال، بیش از ۵۰۰۰ ویدیو در کانال، داشتن بیش از ۸ میلیون بازدید و همچنین دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ دنبال کننده خواهید داشت و درآمد پایانی شما نیز به ازای هر دقیقه ۶۰۰ ریال خواهد بود.

سیستم قبلی پرداخت آپارات به تولیدکنندگان به صورت ماهانه بود و سیستم جدید هم به همین منوال است. البته این امکان از طرف آپارات وجود دارد در صورتی که استقبال خوبی از این سیستم درآمدزایی جدید صورت بگیرد، شیوه پرداخت به بازه زمانی 15 روزه کاهش پیدا کند که این موضوع در کل به نیاز کاربران این سیستم بستگی دارد.

نکات مهم در کسب درآمد از آپارات

در ادامه نکاتی را می گوییم که کمک می کنند شما راحت تر بتوانید از طریق آپارات کسب درآمد کنید:

1- تمرکز روی یک حوزه: در مورد همه چیز تولیدمحتوا نکنید، سعی کنید حوزه ای که به آن علاقه دارید و اطلاعات کافی در آن زمینه دارید را انتخاب کنید و برای آن تولید محتوا کنید.

2- کار با نرم افزارها را یاد بگیرید: کار با نرم افزارهای تولیدمحتوا با موبایل و کامپیوتر را یاد بگیرید تا بتوانید ویدیوهای با کیفیت تر و جذاب تری تولید کنید و بازدیدکننده های بیشتری دریافت کنید.

3- برای کاور وقت بگذارید: کاور ویدیوهای شما در آپارات خیلی مهم است و باعث جلب نظر بازدیدکنندگان می شود. برای طراحی کاور جذاب و تیترنویسی درست وقت بگذارید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

4- تداوم داشته باشید: برای این که بتوانید رشد کنید، تداوم داشته باشید. یعنی به صورت منظم تولید محتوا کنید و سعی کنید نظم خودتان را حفظ کنید، چون اگر نظم کافی را نداشته باشید، رشد خیلی کمی خواهید داشت.

5- سعی کنید خودتان ویدیو تولید کنید: همانطور که دیدی درآمد بازنشرکنندگان محتوا بسیار کم است، به همین خاطر خیلی بهتر است که سعی کنید خودتان تولیدکننده محتوا باشید و محتوای ویدیویی تولید کنید تا درآمدتان بیشتر شود.

چگونه می توان از آپارات کسب درآمد کرد 

اولین قدم برای آن که بتوانید در آپارات اقدام به تولید و یا بازنشر محتوا کنید، ساختن یک اکانت در این سرویس است. توجه داشته باشید که کسب درآمد در آپارات اگر چه با یوتیوب تفاوت های زیادی دارد، اما پایه و اساس آن نیز طبق بازدید از ویدیو های شما است. به همین جهت، در صورتی که خواهان ادامه این راه و تولید ویدیو های مختلف برای بارگزاری در این وب سایت هستید، باید اکانتی را ساخته و با مطالعه قوانین و مقررات این وب سایت، در آن به فعالیت مشغول شوید.

جهت ساخت اکانت آپاراتی خود می بایست مراحل مختلفی را طی کنید که خوشبختانه تنها یک بار به انجام آن ها نیاز دارید. شما در ابتدا می بایست به وب سایت اصلی آپارات مراجعه کرده و در آن جا یک حساب کاربری بگشایید.

در مرحله بعد شما می بایست یک اکانت در صبا ویژن نیز بسازید تا بتوانید مراحل مالی خود را طی کرده و مدیریت کنید. در این مرحله اطلاعات بیش تری از شما درخواست می شود و می بایست آن ها را پر کرده تا بتوانید جهت ارائه به وب سایت آپارات از آن ها استفاده کنید.
پس از طی کردن مراحل فوق، وارد لینک (سرویس درآمد زایی آپارات) شوید. توجه داشته باشید که در این مرحله به هر دو اکانت خود نیاز دارید و اگر در صبا ویژن اکانتی نداشته باشید، در صفحه اول از شما درخواست می شود تا نسبت به ساخت آن اقدام کنید. شما پس از خواندن قوانین مربوطه و تایید همگی آن ها، می توانید کار خود را به جلو ببرید و برای کسب درآمد از آپارات درخواست کنید.

اگر تمامی مراحل را با موفقیت طی کنید، پس از مدت زمانی معین (بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت) با درخواست شما موافقت می شود و در صورتی که محتوای تولیدی شما مغایر ارزش های وب سایت آپارات باشد، با درخواست شما مخالفت خواهد شد. بنا بر این توصیه می کنیم که صفحه قوانین را به خوبی مطالعه کنید و با سهل انگاری از آن عبور نکنید.

آموزش کسب درآمد از آپارات

برای کسب درآمد با آپارات کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ابتدا یک کانال در آپارات برای خود ایجاد کنید و سپس مراحل زیر رو طی کنید.

  • وارد صفحه کسب درآمد شوید. https://www.aparat.com/income
  • در صفحه ی زیر “متوجه ام… قدم بعدی” را انتخاب نمایید.

  • در صفحه ی بعد تمامی قوانین و اصولی که در ایجاد و نشر ویدیو باید رعایت شود از طریق سایت جهت استحضار کاربر لیست می­شود. با اعلام توافق با این شرایط می­توان وارد مرحله بعدی گردید. گزینه ی “متوجه ام… قدم بعدی” را انتخاب کنید.

 

باید توجه داشت که کسب درآمد از آپارات تابع شرایطی خواهد بود که در این توافقنامه مورد تایید کاربر قرار می­گیرد. بطورمثال باید ویدئو منتشر شده توسط 30 درصد از بازدیدکنندگان مورد انتخاب قرار گیرد. همچنین زمان ویدئو منتشر شده نباید از دو دقیقه کمتر باشد.

در برخی موارد نیز برای تائید اصالت ویدئو منتشر شده توسط کاربر درخواست مدارکی می­گردد که پس تایید از طرف سایت، ویدئو منتشر می­گردد.

  • در کسب درآمد از آپارات بعد از توافق با شرایط باید یا حساب کاربری جدید ایجاد نمایید یا وارد حساب خود شوید.
  • در مرحله بعد باید یا وارد اکانت صبا ویژن خود شوید، یا حساب کاربری جدید صبا ویژن ایجاد نمایید. 

باید توجه داشت که برای دریافت دستمزد حاصل از بازدید ویدئو منتشر شده، لازم است نام کاربری مربوط به صبا­ویژن در طی مرحله ثبت­نام از طرف کاربر ایجاد گردد.

کاربرانی که عضو صبا ویژن هستند نیازی به ثبت­نام در این مرحله ندارند. این موضوع با انتخاب گزینه عضو صبا ویژن هستم مورد تایید قرار می­گیرد.

  • در این مرحله با تعیین وضعیت تبلیغاتی مورد نظر برای فعالیت، باید منتظر ماند تا حساب کاربری توسط سایت تایید گردد. اطلاع از تغییر وضعیت از انتظار تایید به تایید شده توسط کلیک بر روی قسمت پروفایل صورت می­گیرد.

با تایید حساب کاربری؛ کاربر می­تواند کسب درآمد از آپارات را آغاز نماید. کافی است کاربر محتوای ویدئوی تولید شده خود را از طریق سایت آپارات به اشتراک بگذارد. 

نتیجه گیری

همان طور که خدمتتان عرض کردیم، نحوه کسب درآمد از آپارات می تواند سخت باشد اما غیر ممکن نیست. شما می توانید به تولید محتوا پرداخته و با داشتن یک محتوای خوب، درآمد مناسبی را کسب کنید‌. هم چنین در صورتی که به اندازه کافی به محبوبیت و شهرت دست یابید، با استفاده از اسپانسر ها نیز می توانید درآمد خود را گسترش دهید و طبق موضوعی که در آن فعالیت می کنید، به ساخت ویدیو های اختصاصی خود بپردازید.

در این مقاله به آموزش درآمدزایی از آپارات پرداختیم و در مورد کسب درآمد از آپارات صحبت کردیم و تمام شرایط و قوانین موردنیاز برای این کار را گفتیم تا بتوانید کسب درآمد بیشتری داشته باشید.امیدواریم این مقاله کمک کند بتوانید از آپارات کسب درآمد کنید و درآمدهای خوبی را از این سیستم کسب کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.