آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب YouTube برای ایرانی ها

کسب درآمد از یوتیوب با اینکه برای شهروندان ایران کمی دشوار است اما بسیار پر درآمد است.

بسیاری از کسانی که قصد راه اندازی کانال یوتیوبی و کسب درآمد و درآمدزایی از یوتیوب را دارند این طرز فکر را دارند که به دلیل این که در ایران زندگی می‌کنند کسب درآمد اینترنتی از یوتیوب  برایشان غیر ممکن است و نمی توانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند.

اما در واقع این طور نیست! یکی از مزیت های Youtube برای ایرانی‌هایی است که قصد  کسب درآمد دلاری را دارند که با وضعیت فعلی ارز در کشورمان برای شما بسیار سودمند خواهد بود. اما در حقیقت به دلیل تحریم ها، کسب درآمد از یوتیوب کمی برای ایرانی ها دشوار شده است.

اما باز هم افراد بسیار زیادی در ایران هستند که در حال حاضر در حال کسب درآمد از یوتیوب هستند و به درآمد های بسیار بالایی در ماه رسیده اند.

آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب YouTube برای ایرانی ها

در سال‌های اخیر محتوای ویدئویی یکی از روش‌های بازاریابی بسیار مطرح در سراسر دنیاست و یوتیوب بزرگترین پلتفرم اشتراک ویدیو در دنیاست.

استفاده از این شبکه اشتراک ویدیو هیچ محدودیتی ندارد و می توانید هر چقدر که می خواهید ویدیوهایتان را در این شبکه اجتماعی اشتراک ویدیو به اشتراک بگذارید.

کسب درآمد از یوتیوب بسیار جذاب است. خصوصا چون پای ویدیو در میان است. ویدیو که یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی در دنیاست.

یوتیوب به ازاری دیده شدن ویدیوهای شما حاضر است به شما پول بدهد. جالب است نه؟ ولی آیا این واقعیت داره؟ آیا تنها این را برای کسب درآمد از یوتیوب مناسب است؟

روزانه در کل جهان، ۵ میلیارد ویدیو در یوتیوب تماشا می‌شود. به‌ علاوه، کاربران این سرویس زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند و همین مورد، این یوتیوب را به یکی از برترین وب‌سایت‌های جهان تبدیل کرده است.

میانگین حضور هر کاربر در یوتیوب ۴۰ دقیقه است که در مقایسه با بسیاری از سرویس‌های اینترنتی، یک رکوردشکنی عجیب محسوب می‌شود. این آمار نسبت به سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

مزیت‌های فعالیت در یوتیوب و تولید محتوا در آن، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به‌ علاوه، در کنار مواردی همچون بازاریابی و جذب مشتری برای کسب‌وکارها، اشخاص عادی نیز می‌توانند با کمی خلاقیت و استفاده از ابزارهای صحیح، درآمد خود را در این سرویس تضمین کنند.

در ادامه‌ی این مطلب ، به آموزشی جامع در مورد راه‌اندازی سیستم درآمد در یوتیوب، راهکارهای دیگر به جز تبلیغات و نکاتی برای تولید محتوای ویدیویی بهتر می‌پردازیم.

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟ یا اینکه چطور می توانیم از یوتیوب درآمد دلاری داشته باشیم؟

در این مقاله قصد دارم دقیقا در مورد روش های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنم. سوالی که این روزها خیلی از دوستان از من می پرسند این است که چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

البته وقتی اسم کسب درآمد از youtube می آید بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید در این شبکه اشتراک ویدیو کانالی راه اندازی کنند و از طریق افزایش دیده شدن ویدیو های شان درآمد زایی کسب کنند.

البته این هم یکی دیگر از روش های کسب درآمد از یوتیوب است. اما این راه ممکن است یک مقدار سخت باشد. اما شدنی است. البته تنها راه کسب درآمد از یوتیوب فقط این روش نیست.

راه و روش های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که در این مقاله سعی کردم بهترین روش ها را به شما معرفی کنم.

پس اگر قصد درآمدزایی از یوتیوب را در ایران دارید پیشنهاد می کنم همراه من باشید تا شما را با تمام راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب به صورت کامل آشنا کنم. پس همراه من باشید تا بریم سراغ اصل مطلب.

البته همانطور که می دانید یوتیوب ایران را تحریم کرده است و اگر بخواهید از داخل ایران توسط یوتیوب کسب درآمد داشته باشید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت.

برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است که اگر در ایران باشید نمی توانید داشته باشید.

چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است. اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است می توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.

توجه داشته باشید که در این زمینه به هیچ وجه نمی توانید یوتیوب را دور بزنید. فکر نکنید با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی می توانید این کار را انجام دهید!

الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و ممکن است حساب شما را غیر فعال کنند و تمام زحمات شما بر باد برود. پس سعی کنید از راه قانونی و اصولی از یوتیوب کسب درآمد کنید.

تعرفه درآمد از یوتیوب

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می دهد؟ یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید همین است. ممکن است افرادی را در یوتیوب دیده باشید که از امکانات حرفه ای و زندگی مرفه خود فیلم می گذارند و این سوال برایتان پیش بیاید که این افراد چه مقدار درآمد دارند.

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

به طور دقیق نمیتوان گفت هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد ؛ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد.

اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد.

گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.

شاید با خود بگویید این مبلغ ناچیز و کم است اما اجازه دهید با جزئیات بیشتری توضیح دهیم؛ حتما دیده اید که اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند، شما می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. ۱۰۰۰ بازدید که بالاتر گفته شد، فقط برای یک تبلیغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبلیغ در ویدئو خود قرار دهید، یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۴ تا ۸ دلار به شما پول می دهد.

اگر هر فیلم شما تقریبا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد و ۴ تبلیغ در آن قرار دهید، در ازای هر فیلم تقریبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهید داشت، دقت کنید در ازای هر یک فیلم!

نکته ای که وجود دارد این است که یوتیوب بابت فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. در صورتی که بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرمخاطب تولید کنید، درآمد شما از سایرین بیشتر است.

آموزش کامل روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

روش های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؛ اما ما در این مقاله به کسب درآمد از یوتیوب از طریق بازدید ویدئوها میپردازیم و سعی می کنیم تمامی نکات از جمله مشکلات کسب درآمد از یوتیوب در ایران را نیز بگوییم، در صورتی که سوالی داشتید می توانید از بخش نظرات مطرح کنید.

کسب درآمد از یوتیوب از طریق تبلیغات

رایج ترین و بهترین روش کسب درآمد یوتیوب از طریق نمایش تبلیغات است. حتما شما هم هنگام استفاده از یوتیوب تبلیغاتی را در مکان‌های مختلف صفحه مشاهده کرده‌اید. جالب است بدانید یوتیوب برای هر بازدید تبلیغ توسط افراد، له منتشر کننده ویدئو مبلغی را پرداخت می‌کند

قانونی که یوتیوب برای واریز درآمد تان به شما دارد این است که اولاً کانالی که راه‌اندازی کرده اید باید دارای هزار عضو فعال باشد. اولین قدم برای درآمدزایی از یوتیوب این است که اعضای کانال تان را به 1000 عضو فعال برسانید. و دوم اینکه ویدیو های شما باید بالای 4000 دقیقه دیده شده باشد.

این بدین معناست که دیگران مجموعاً 4000 دقیقا از ویدیوهای شما را ببیند. حالا ممکن است شما 10 ویدیو داشته باشید که هرکدام از این ویدیو ها 5 دقیقه باشند و بیش از 100 نفر آنها را تا آخر دیده باشند که در مجموع 5000 دقیقه از ویدیو های شما را دیده اند.

قانون دوم این است که برای کسب درآمد از youtube حتماً باید سرویس گوگل ادسنس داشته باشید. یعنی شما باید در گوگل ادسنس عضو شوید چون درآمدی که از یوتیوب کسب می کنید از طریق گوگل ادسنس پرداخت میشود. عضویت در گوگل از سنت بسیار راحت است و خیلی ساده می توانید ثبت نام کنید.

نکته بسیار مهم برای کسب درآمد از یوتیوب این است که حتماً باید مشخصات حساب بانکی تان در حساب یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد.

یعنی اگر کسی در خارج از کشور برای تان داخل یوتیوب حساب باز کرد باید مشخصات حساب آن فرد را داخل گوگل ادسنس ثبت کنید.

به عنوان مثال اصلاً نمی توانید خودتان داخل گوگل حساب باز کنید و کس دیگری داخل یوتیوب برایتان حساب ایجاد کند، تمام اطلاعات حساب در یوتیوب و گوگل ادسنس باید یکی باشد.

باید همه چیز به صورت کاملا واقعی و طبیعی باشد. در غیر این صورت ممکن است که حسابتان داخل یوتیوب بسته شود و نتوانید از یوتیوب کسب درآمد کنید.

ویدیو های بهترین ها تولید کنید

بهترین ها همیشه برای مردم جذاب بوده است. بهترین ها مثل بهترین بازی های کامپیوتری، بهترین گوشی های موبایل، بهترین فیلم ها و… همیشه مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

تاپ تن ها یا معرفی ۱۰ تا از برترین ها هم یکی از بهترین روش ها برای تولید محتوای ویدیویی است. شما با این روش میتوانید مخاطبانتان را ترغیب کنید که ویدیو تان را ببیند.

دقیقاً مشابه تصویر زیر میبیند که ویدیو اول چقدر بازدیدکننده داشته است. در یوتیوب کانال هایی که ویدیو بهترین ها را تولید می کنند تعدادشان زیاد است.

اگر ایده ای برای تولید محتوای ویدیویی جذابی ندارید و نمی دانید که چطور می توانید ویدیو های جذاب ای تولید کنید که افراد را ترغیب به دیدن کنند پیشنهاد می کنم از این روش استفاده کنید.

فیلم گیمرها را منتشر کنید

یکی دیگر از روش های تولید محتوای ویدیویی جذاب این است که ویدیو های مربوط به گیمر ها را داخل کانال تان قرار بدهید. البته اکثر گیمر ها در کشورهای خارجی و یا حتی ایران از این روش استفاده می کنند.

یعنی از گیم بازی کردن خودشان فیلم میگیرند و داخل کانال یوتیوب شان قرار خواهند داد.

 

تولید ویدیوهای آموزشی در یوتیوب

یکی دیگر از بهترین و جذاب ترین روش ها برای افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب این است که ویدیو های آموزشی تولید کنید. همیشه و در همه جا ویدیو های آموزشی طرفداران خودش را دارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که تولید ویدیوهای آموزشی ممکن است کار سخت و دشواری باشد. ولی اصلاً این طور نیست!

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای تولید ویدیوهای آموزشی این است که بررسی کنید که در چه زمینه ای مهارت و تخصص دارید. در هر زمینه ای که مهارت و تخصص داشته باشید می‌توانید مهارت تان را به ویدیو های آموزشی تبدیل کنید و داخل کانال یوتیوب تان قرار بدهید.

 

به عنوان مثال اگر در زمینه موسیقی فعالیت می کنید و گیتار زدن را بلد هستید می توانید از خودتان در حال گیتار زدن فیلم بگیرید و داخل یوتیوب منتشر کنید.

به عکس زیر نگاه کنید. ببینید که ویدیو اول و ویدیو دوم چقدر بازدید خورده است. این شخص در کانال یوتیوب چیزهایی را آموزش داده است که بیشتر مردم دنبالش هستند.

اگر بتوانید در زمینه‌های ویدیو تولید کنید که بیشتر مردم دنبالش باشند بازدید ویدیو های تان به صورت ناگهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید ویدیو های نقد و بررسی

یکی دیگر از پرطرفدارترین موضوعاتی که می توانید در آن زمینه ویدیو های جذاب ای تولید کنید موضوعات نقد و بررسی است. ویدیو های نقد و بررسی همیشه برای مردم جذاب است.

به عنوان مثال نقد و بررسی انواع لپ تاپ های ساخته شده، نقد و بررسی انواع گوشی ها، نقد و بررسی انواع فیلم ها و…

شما با تولید ویدیو های نقد و بررسی می توانید بازدید کانال یوتیوب تان را به طور ناگهانی و شگفت انگیز افزایش بدهید. موضوعات فراوانی در زمینه نقد و بررسی وجود دارد.

فقط باید زمان بگذارید و فکر کنید که در چه زمینه ای می توانید فیلم های نقد و بررسی تولید کنید که برای مردم جذاب باشد.

 

تولید ویدیو از بررسی محصولات

یکی دیگر از روشهای تولید محتوای جذاب که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می گیرد این است که یک محصول را به صورت کامل در یک ویدیو بررسی کنید.

می توان گفت تولید این ویدیو ها برای بسیاری از مردم جذاب است و برندهای بزرگ در ایران مثل دیجی کالا برای کسب و کارشان از این روش استفاده می کنند. البته دیجیکالا در یوتیوب فعالیت نمی کند و در قسمت دیجی مگ محصولات شان را نقد و بررسی می کنند. سعی کنید محصولاتی که طرفدار زیادی دارند مثل لپ‌تاپ‌ها، گوشی های موبایل، انواع لباس ها و… ویدیو نقد و بررسی آنها را درست کنید و در داخل کانال یوتیوب تان قرار بدهید.

اگر بتوانید در این زمینه ویدیو های پربازدید در یوتیوب قرار بدهید به راحتی می توانید از سیستم همکاری در فروش و افیلیت مارکتینگ که در ادامه شما را با آن آشنا خواهم کرد کسب درآمد کنید حتی اگر بخش کسب درآمد از یوتیوب تان را فعال نکرده باشید.

 

با دنبال کنندگان یوتیوب تان در تعامل باشید

در درآمدزایی از یوتیوب به این نکته توجه کنید که حتماً با دنبال کنندگان کانال یوتیوب تان در ارتباط باشید. حتماً هر وقت کامنتی را دریافت کردید به صورت کامل به آن پاسخ بدهید. با هر طریقی با آنها در ارتباط باشید به عنوان مثال از آنها بپرسید که به چه موضوعی علاقه مند هستند و در همان موضوع برایشان ویدیو تولید کنید. ایجاد تعامل و ارتباط با دنبال کنندگان تان باعث می شود آنها به شما اعتماد کنند و کانال یوتیوب تان را ترک نکنند.

 

استفاده از عنوان های جذاب برای ویدیو

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تعداد بازدید کننده ویدیو های تان افزایش پیدا کند این است که باید حتماً از عناوین جذاب برای ویدیو های تان استفاده کنید. عناوین جذاب باعث ترغیب مخاطبانتان می‌شود. هرچه عناوین شما جذاب تر باشد درصد باز شدن ویدیو تان بیشتر می شود و همین موضوع باعث می شود کسب درآمد از یوتیوب تان افزایش پیدا کند.

اما اگر از عنوان های استفاده کنید که جذاب نیستند نباید انتظار داشته باشید که بازدیدکنندگان ویدیو های تان افزایش پیدا خواهد کرد. اگر محتوای جذابی ارائه کنید ولی عنوان جذابی نداشته باشید هرگز ویدیو هایتان دیده نمی شوند. پس بحث عنوان جذاب را برای تولید محتوای ویدیویی بسیار جدی بگیرید.

 

ساخت عکس سفارشی برای ویدیو هایتان

بعد از عنوان جذاب ترین چیزی که باعث می شود بازدید ویدیوهای افزایش پیدا کند ساخت تصاویر و کاور جذاب برای ویدیو های تان است. در حالت عادی بعد از اینکه فیلم را داخل یوتیوب آپلود کردید یکی از شاخه های ویدیو بر روی عکس اولیه آن قرار خواهد گرفت که شما می توانید برای ویدیو های تان عکس جداگانه طراحی کنید بر روی آن قرار بدهید.

به تصویر زیر نگاه کنید. عکس جذاب که روی این ویدیو قرار گرفته است باعث شده است که مخاطبان زیادی این ویدیو را ببینند. همانطور که می بینید عکس جذاب باعث جذابیت ویدیو میشود.

8 روش کسب درآمد از یوتیوب

راه و روش های زیادی برای درآمدزایی از یوتیوب وجود دارد. البته راه اندازی کانال یوتیوب فقط یکی از روش های کسب درآمد از یوتیوب است. در ادامه قصد داریم شما را با ۸ روش واقعی برای کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنم. تمام روش هایی را که به شما معرفی خواهم کرد روشهایی هستند که بسیاری از افراد حتی در ایران هم با استفاده از این روش ها به درآمد های زیادی در ماه رسیده اند. فقط به این نکته توجه کنید روشی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. پس همراه ما باشید تا شما را با روش های کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنم.

 

۱- همکاری در فروش در یوتیوب

یکی از بهترین روشهای کسب درآمد از یوتیوب کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش محصولات است. شما می توانید از طریق بازاریابی محتوا در یوتیوب و همکاری در فروش محصولات در یوتیوب کسب درآمد کنید.

به عنوان مثال ویدیو زیر مربوط به آموزش راه اندازی یک استودیو خانگی با تجهیزات لازم است.

دختری که در این ویدیو می بینید نحوه راه اندازی استودیو خانگی را به صورت کامل آموزش می‌دهد و در ویدیو تجهیزات لازم را معرفی می کند.

در قسمت توضیحات ویدیو هم لینک تهیه و خرید محصول قرار داده شده است تا کسی که خواست استودیو خانگی راه اندازی کند محصولاتی که معرفی شده است را تهیه کند.

شما از این طریق می توانید در یوتیوب با سیستم همکاری در فروش محصولات درآمدزایی داشته باشید. البته ناگفته نماند که این روش یکی از بهترین روش های بازاریابی محتوا برای فروش محصولات است.

 

۲- تبلیغات اسپانسری

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از یوتیوب کسب درآمد از تبلیغات اسپانسری میباشد. البته در این روش باید تعداد اعضای کانال یوتیوب تان زیاد باشد. اگر بتوانید تعداد اعضای کانال تان را افزایش بدهید می توانید با تبلیغات دیگران در کانال یوتیوب تان از برندهای مختلف درآمد زایی کسب کنید.

 

می‌توانید با معرفی محصولات و خدمات برندهای مختلف داخل ویدیو هایی که میسازید از یوتیوب درآمدزایی داشته باشید.

برای اینکه بتوانید از این مدل کسب درآمد کنید باید مخاطبان کانال یوتیوب تان افزایش پیدا کند. بهترین راه برای افزایش مخاطبان کانال تان این است که ویدیو های با کیفیت و جذابیت تولید کنید.

البته اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید میتوانید ویدیو های به زبان انگلیسی تولید کنید و داخل کانال یوتیوب به اشتراک بگذارید.

مطمئن باشید اگر فرد تاثیرگذاری باشید برندهای زیادی با شما تماس خواهد گرفت تا محصولات و خدماتشان را داخل کانال یوتیوب تان تبلیغ کنید.

 

۳- فروش محصولات و خدمات در یوتیوب

دیگر از روش برای کسب درآمد از یوتیوب این است که خیلی ساده و راحت می توانید محصولات تان را در این شبکه اشتراک ویدیو بفروشید. فروش محصولات و خدمات در یوتیوب کار سخت و دشواری نیست. فقط کافیست مردم را به خرید ترغیب کنید.
البته این را هم بگویم یکی از بهترین روش ها برای فروش محصولات تولید ویدیو است. اگر برای محصولاتتان ویدیو تولید کنید فروشتان چندین و چند برابر افزایش پیدا میکند.

طبق تحقیقات انجام شده بالای ۸۰ درصد از خریدار های محصولات با دیدن ویدیو ترغیب به شرکت و تهیه محصول شدند. این روش هم یکی از روش های درآمدزایی از یوتیوب به صورت غیر مستقیم است.

در این روش هیچ نیازی به دور زدن تحریم ها نیست و شما به کمک یوتیوب می توانیم محصولات و خدماتتان را بفروشید.

 

۴- درآمدزایی از گوگل ادسنس در یوتیوب

یکی از اصلی ترین روش ها برای درآمدزایی از یوتیوب به صورت مستقیم استفاده از گوگل ادسنس است. اگر از گوگل ادسنس برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده نکنید هیچ گاه درآمدتان افزایش پیدا نخواهد کرد.

بسیاری از دوستانی که قصد درآمدزایی از یوتیوب را دارند فکر می کنند که به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از ویدیو های شان می توانند درآمد خوبی از خود یوتیوب داشته باشند. اصلاً این طور نیست. شما تا از سرویس گوگل ادسنس استفاده نکنید درآمدتان افزایش پیدا نخواهد کرد.

روش اصلی درآمدزایی از یوتیوب نمایش تبلیغات در ابتدای ویدیوهای شما و کلیک کردن کاربران بر روی آنهاست. یعنی شما اگر بخواهید درآمد خوبی را از یوتیوب کسب کنید باید گوگل ادسنس خود را فعال کنید و به کانال یوتیوب تان متصل کنید.

 

۵- راه اندازی بخش اعضای ویژه در یوتیوب

یکی  دیگر از روش های کسب درآمد از یوتیوب این است که شما می توانید داخل یوتیوب بخش اعضای ویژه راه اندازی کنید. یعنی یوتیوب این امکان را اضافه کرده است است که یک سری ویدیو ها را فقط به اعضای ویژه نمایش بدهد.

در این روش اگر ویدیوهای رایگان جذابی تولید کنید مخاطبان و کاربران زیادی حاضر می‌شوند بابت شرکت در بخش اعضای ویژه کانال یوتیوب تان هزینه بدهند.

در این مدل کسب درآمد هر کسی نیاز داشته باشد مبلغ را به صورت ماهانه پرداخت می‌کند و به ویدیوهای بخش اعضای ویژه تان در کانال یوتیوب تان دسترسی پیدا خواهد کرد.

جالب است بدانید که گریم مک کویین یکی از یوتیوبر های حرفه ای با این روش به درآمد ماهانه 150 هزار دلار در ماه رسیده است.

 

۶- افزایش بازدید سایت از یوتیوب

یکی از روش های کسب درآمد از یوتیوب به صورت غیر مستقیم افزایش بازدید سایت از یوتیوب است. در این روش شما به صورت مستقیم از یوتیوب کسب درآمد نمیکنید.

اگر وب سایتی دارید که محصولات و خدماتی را در آن می فروشید یوتیوب یک گزینه مناسب برای افزایش بازدید و ترافیک سایتتان است. هر چقدر بازدید و ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند فروش شما هم زیاد می شود.

شما از طریق تولید محتوا های آموزشی می توانید مخاطبان زیادی را از یوتیوب به سایتتان هدایت کنید و با پیاده سازی بازاریابی اینترنتی بر روی آنها می توانید آنها را به مشتری و خریدار تبدیل کنید.

همانطور که می‌دانید یوتیوب بزرگترین شبکه های اشتراک ویدیو در جهان است که روزانه مخاطبان زیادی از این شبکه اشتراک ویدیو استفاده می کنند.

اگر در هر زمینه ای کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کرده اید میتوانید با تولید محتوای ویدیویی در آن زمینه مخاطبان زیادی را وارد سایت تان کنید و درآمدتان را افزایش بدهید.

 

۷- تبلیغ در توضیحات ویدیو

یکی دیگر از روش های بسیار جالب کسب درآمد از یوتیوب تبلیغ در توضیحات ویدیو است. تبلیغاتی که در توضیحات ویدیو نوشته میشود هم مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان قرار میگیرد.

اگر در یوتیوب بازدید کنندگان و دنبال کنندگان زیادی را دارید پیشنهاد می کنم از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید.

دقیقاً مشابه تصویر زیر در توضیح این ویدیو یک اپلیکیشن موبایل جذاب معرفی شده است. شما هم اگر محصولاتی دارید می توانید آن را در زیر ویدیو تان قرار بدهید و به فروشگاه اینترنتی خود لینک بدهید.

 

۸- درآمدزایی از یوتیوب از سرویس youtube red

یکی از سرویس های یوتیوب برای کسب درآمد سرویس youtube red است.این روش با بقیه روش های کسب درآمد از یوتیوب متفاوت است.

است در این روش تبلیغاتی که در ابتدای ویدیو قرار می‌گیرد برای کسی به نمایش نشان داده نمی شود یوتیوب حاضر است بخشی از درآمد خود را که کسب می‌کند به تولید کننده محتوای کانال بدهد.

پس در این روش برای این که بتوانید درآمدزایی داشته باشید باید سعی کنید مخاطبان سرویس youtube red را افزایش بدهید. هر چقدر مخاطبان این سرویس را افزایش بدهید درآمد شما بیشتر می شود و میتوانید درآمدزایی از یوتیوب داشته باشید.

قدم اول کسب درآمد از یوتیوب: یک کانال بسازید

گام ابتدایی برای کسب درآمد از یوتیوب ایجاد یک کانال در آن است. این کانال منبع حضور شما در این وبسایت محسوب می‌شود. هر حساب کاربری در یوتیوب، از یک کانال را نیز شامل می‌شود.

درست مثل حساب کاربری گوگل، ساختن یک حساب کاربری در یوتیوب (به سادگی و با همان حساب گوگل خود) به شما اجازه می‌دهد به حساب‌های دیگر خود نظیر جی میل (Gmail) و گوگل درایو (Drive) هم دسترسی داشته باشید.

 حساب کاربری خود را ایجاد و یا از حسابی که دارید استفاده کنید. برای اینکه افراد و مخاطبین راحت‌تر حساب شما را پیدا کنند کلمات کلیدی خود را درون کانال قرار دهید. دقت کنید که کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید متناسب با محتوایی که تولید می‌کنید یا می‌خواهید تولید کنید باشد.

 نام کاربری شما می‌تواند به نفع یا به ضرر شما کار کند. اگر نام کاربری کوتاهی که به آسانی به خاطر سپرده شود و منحصربفرد باشد انتخاب کنید، مردم راحت‌تر شما را به خاطر خواهند سپرد. نام کاربری قابل تغییر است و همیشه می‌توانید آنرا تغییر دهید.

قدم دوم کسب درآمد از یوتیوب: محتوا تولید کنید

محتوای با کیفیت تولید و در کانال‌تان بارگزاری کنید و توجه داشته باشید که چندان طولانی نباشد.

البته طولانی بودن یا نبودن به شدت وابسته به این مسئله است که چه نوع محتوایی تولید می‌کنید. باید در بارگذاری محتوا ثابت قدم باشید و حضور ثابتی داشته باشید تا بتوانید در کسب درآمد از یوتیوب موفق شوید.

غیبت‌ها و وقفه‌های طولانی باعث می‌شوند کانال شما به سرعت به دست فراموشی سپرده شود.

تمرین و ممارست باعث بهبود و ارتقا و در نهایت منجر به کسب درآمد از یوتیوب می‌شود. پس اگر محتوایی که تولید می‌کنید به نظرتان خوب و خارق العاده نمی‌آید ادامه دهید.

سعی کنید محتوا و ویدئوی بعدی بهتر از قبلی باشد. اغلب در طول مسیر چیزهای زیادی یاد می‌گیرید و پیشرفت خواهید کرد.

برای بهبود و ارتقای کیفیت محتوای خود از دوربین‌های خوب و یا نرم افزارهای ویرایش و تکنیک‌های جدید و جذاب استفاده کنید.

اگر محتوایی که تولید می‌کنید نیاز به فیلم برداری دارد و از محتوای آماده استفاده نمی‌کنید، برای فیلم برداری از محتوای خود خلاقیت به خرج دهید و از ابزارهای روز و جدید استفاده کنید. تمام این موارد باعث می‌شوند خروجی کار شما بهتر شود و در نتیجه مخاطبین بیشتری پیدا کنید.

حضور مستمر باعث می‌شود مخاطب دائمی پیدا کنید. بارگذاری محتوا به صورت مستمر (روزانه یا هفتگی) و در ساعت‌های مشخص باعث می‌شود مخاطبین شما تبدیل به دنبال کنندگان شما در یوتیوب شوند.

فراموش نکنید که به هر ویدئو و محتوای خود برچسب‌های کلمات کلیدی متناسب با آن را بزنید.

برچسب‌ها و کلمات کلیدی درست مثل نوشتن یک توضیح مختصر و جذاب باعث می‌شود محتوای شما در جست‌وجوهای افراد دیده شود.

قدم سوم کسب درآمد از یوتیوب: مخاطب جذب کنید

مشخصاً کلیدی‌ترین قدم برای کسب درآمد از یوتیوب برخورداری از مخاطب است. برای کسب درآمد از یوتیوب و تبلیغات آن، ابتدا باید محتوای شما دیده شود.

هیچ رازی مگویی برای جذب مخاطب بیشتر در یوتیوب وجود ندارد. فقط به تولید محتوای با کیفیت و مداوم ادامه دهید، مخاطبین خود شما را پیدا خواهند کرد.

به بارگذاری محتوا ادمه دهید و سعی کنید دریابید که مخاطب به چه چیزی علاقه دارد و جذب می‌شود. از شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام هم برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود و جذب مخاطب کمک بگیرید.

با مخاطبین خود تعامل داشته باشید. به کامنت‌ها و نظرات آنها پاسخ دهید. حتی از بین آنها سوژه پیدا کنید و یا با ویدئوی اختصاصی پاسخ آنها را بدهید.

روز و ساعتی خاص را برای بارگذاری ویدئویی در جهت پاسخ دادن به سوالات و نظرات قبلی مخاطبین اختصاص دهید. ارتباط با مخاطبین برای شما مخاطبین بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

قدم چهارم کسب درآمد از یوتیوب: از ویدئوهای خود کسب درآمد کنید

برای شروع به پول درآوردن از یوتیوب و ویدئوهای خود نیاز است که گزینه درآمدزایی را فعال کنید. به این معنی که به یوتیوب اجازه می‌دهید تبلیغات را وارد ویدئوهای شما کند.

همچنین اطمینان می‌دهید که ویدئوی شما هیچ محتوایی که شامل قانون کپی رایت شود شامل نمی‌شود.

به وبسایت یوتیوب مراجعه می‌کنید و در صفحه روی گزینه «کانال من» (My Channel) کلیک می‌کنید.

روی لینکی با نام «Video Manager» در قسمت بالایی نوار کلیک می‌کنید.

سپس روی کانال کلیک کرده و درآمدزایی (Monetization) را فعال (Enable) می‌کنید.

قدم پنجم کسب درآمد از یوتیوب: شرایط لازم را فراهم کنید

برای پول درآوردن از یوتیوب باید در یک سال گذشته حداقل چهار هزار ساعت بیننده و هزار دنبال کننده داشته باشید. همانطور که ابتدای این یادداشت اشاره کردیم، کسب درآمد از یوتیوب فوری و بدون زحمت نیست.

می‌توانید قابلیت درآمدزایی یک ویدئو را در حین بارگذاری آن و با کلیک روی نوار «Monetization» فعال کنید و آن را در «Monetize with Ads» بررسی کنید.

برای کسب درآمد از یک ویدئو پس از اینکه بارگذاری شده است مدیریت ویدئو (Video Manager) را باز کرده و روی گزینه $ درست کنار ویدئویی که می‌خواهید از آن درآمدزایی کنید کلیک کنید.

قدم ششم کسب درآمد از یوتیوب: تنظیمات Google AdSense را انجام دهید

گوگل ادسنس (Google AdSense) را می‌توانید به راحتی و رایگان در وبسایت AdSense انجام دهید. روی گزینه Sing Up Now کلیک کنید و حساب کاربری خود را بسازید.

برای ساخت حساب کاربری باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشید و در غیر اینصورت به کمک یک فرد بزرگ‌تر نیاز پیدا خواهید کرد.

در این بخش به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری، آدرس پستی معتبر و اطلاعات دیگر نیاز دارید تا ادسنس بتواند تشخیص دهد که شما یک شخصیت حقیقی هستید و درآمد حاصله را برای چه کسی بفرستد.

شما تنها بر مبنای کلیک بر تبلیغات و مقدار کمی بر مبنای بازدید درآمد خواهید داشت و با گذشت زمان و افزایش بازدید این درآمد افزایش خوهد یافت. به همین دلیل است که برخورداری از مخاطب و تلاش برای افزایش آنها مهم است.

قدم هفتم کسب درآمد از یوتیوب: تحلیلگر (Analytics) خود را چک کنید

از همان لحظه‌ای که چند ویدئو در کانال خود داشته باشید، مشغول کسب درآمد از یوتیوب باشید و محتوای شما بیننده داشته باشد می‌توانید تحلیلگر خود را بررسی کنید و ببینید ویدئوها و مخاطبین شما چه عملکرد و رفتارهایی دارند.

در قسمت منوی کانال خود روی گزینه Analytics Option کلیک کنید و از آنجا می‌توانید اطلاعاتی مثل حدود دریافتی‌ها، بازدید ویدئوها، دموگرافی‌ها و عملکرد تبلیغات را ببینید و بررسی کنید. این اطلاعات به شما در بهتر و بهینه‌تر پول درآوردن از یوتیوب کمک می‌کند.

از این ابزارها برای بررسی اثر محتوای خود بر مخاطبین استفاده کنید. با استفاده از ابزارها و اطلاعات تحلیلگر می‌توانید محتوای خود را بهبود بخشید و یا تغییر دهید. یا حتی اگر دریابید که در مسیر درست قرار ندارید مدل بازاریابی خود را تغییر دهید.

قدم هشتم کسب درآمد از یوتیوب: نشر ویدئوهای خود را گسترش دهید

به انتشار ویدئوهای خود در یوتیوب اکتفا نکنید.

یک وبلاگ یا وبسایت راه اندازی کنید و یا آنها را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید و به اشتراک بگذارید. هر چه ویدئو بازدید بیشتری داشته باشد بهتر است.

با اشتراک گذاری ویدئوهای خود و یا قرار دادن لینک یا کد امبد (Embed) آن در جاهای مختلف، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.

قدم نهم کسب درآمد از یوتیوب: شریک یوتیوب شوید

شرکای یوتیوب در واقع اعضایی از این وبسایت هستند که به کسب درآمد از یوتیوب مشغول هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند.

شرکا به ابزارهای ایجاد محتوای بیشتر و متنوع‌تری دسترسی دارند و براساس میزان بازدید خود حتی جایزه می‌برند. شرکا همچنین مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند و راهنمایی بیشتری دریافت می‌کنند.

در هر زمانی می‌توانید از طریق صفحه «شرکای یوتیوب» برای شراکت با یوتیوب اقدام کنید. برای برخورداری از دسترسی به قوی‌ترین برنامه‌های شراکت، باید حداقل از ۱۵ هزار ساعت بازدید انباشته در ۹۰ روز بهرمند باشید.

در مطلبی که به شما ارائه کردیم ۹ گامی که برای کسب درآمد از یوتیوب باید بردارید پرداختیم.

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم کسب درآمد از یوتیوب نه سریع و فوری است و نه آسان.

یافتن موضوعی که ارزش وقت گذاشتن داشته و پرمخاطب باشد، تولید محتوایی با کیفیت که مخاطب با علاقه برای آن وقت بگذارد و جلب رضایت و نگه داشتن مخاطب اصلا کار آسانی نیست.

در واقع هیچ کاری که منجر به درآمد خوب شود آسان نیست و به قول معروف نابرده رنج گنج میسر نشود/مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!

6 یوتیوبر معروف و پولساز در سال 2021

#1 | Ryan Kaji

درآمد: $29.5 میلیون دلار

بازدید: 12.2 میلیارد

سابسکرایب: 41.7 میلیون

—————————————-

#2 | Mr. Beast – Jimmy Donaldson

درآمد: $24 میلیون دلار

بازدید: 3 میلیارد

سابسکرایب: 47.8 میلیون

—————————————-

#3 | Dude Perfect

درآمد: $23 میلیون دلار

بازدید: 2.77 میلیارد

سابسکرایب: 57.5 میلیون

—————————————-

#4 | Rhett and Link

درآمد: $20 میلیون دلار

بازدید: 1.9 میلیارد

سابسکرایب: 41.8 میلیون

—————————————-

#5 | Markiplier (Mark Fischbach)

درآمد: $19.5 میلیون دلار

بازدید: 3.1 میلیارد

سابسکرایب: 27.8 میلیون

 

—————————————-

#6 | Preston Arsement

درآمد: $19 میلیون دلار

بازدید: 3.3 میلیارد

سابسکرایب: 33.4 میلیون

—————————————-

#7 | Nastya (Anastasia Radzinskaya)

درآمد: $18.5 میلیون دلار

بازدید: 39 میلیارد

سابسکرایب: 190.6 میلیون

—————————————-

#8 | Blippi (Stevin John)

درآمد: $17 میلیون دلار

بازدید: 8.2 میلیارد

سابسکرایب: 27.4 میلیون

—————————————-

#9 | David Dobrik

درآمد: $15.5 میلیون دلار

بازدید: 2.7 میلیارد

سابسکرایب: 18 میلیون

—————————————-

#10 | Jeffree Star

درآمد: $15 میلیون دلار

بازدید: 600 million

سابسکرایب: 16.9 million

چند سوال مهم درباره کسب درآمد از طریق یوتیوب

چه عواملی در افزایش درآمد من تاثیر دارد؟

به طور کلی میزان دیده شدن ویدیو های شما که قبلا هم بهش اشاره شده و به صورت کلی و بر اساس دقیقه محاسبه می شود.

تعداد اعضای کانال شما و میزان به اشتراک گذاری کانال شما توسط اعضا. یعنی ویدیو های شما را در دیگر شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و لینکدین به اشتراک بگذارند و همینطور کامنت ها و لایک های ویدیوهای شما هم در افزایش درآمد شما تاثیر گذار است.

 

آیا احتمال بسته شدن کانالم برای همیشه وجود دارد؟

بله صد در صد، با توجه به قوانین یوتیوب اگر محتوای غیر اخلاقی و هر محتوایی که خلاف قوانین یوتیوب باشد ارائه دهید باعث بسته شدن کانال شما می شود.

البته یوتیوب سه بار به شما اخطار می دهد و بار چهارم کانال شما را مسدود می کند. یکی دیگه از مواردی که باعث می شود کانال شما مسدود شود دستکاری در بازدید ویدیو ها است. منظور استفاده از روش های فیک برای افزایش بازدید، لایک و شیر و کلیک روی تبلیغات است.

 

آیا می توانم درآمدم از یوتیوب را بیش از این افزایش دهم؟

بله صد در صد با مواردی که در ادامه قرار است توضیح بدهم علاوه بر کسب درآمد مستقیم از یوتیوب یعنی افزایش دنبال کنندگان و افزایش بازدید از ویدیو ها، شما قادر هستید از روش های دیگری هم برای افزایش درآمد خود استفاده کنید.

 

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر می دهد؟

درآمدهای حاصل از یوتیوب به ازای دیدن هر ویدیو محاسبه نمی شود! پس عملا این سوال که یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر می دهد اشتباه است. یوتیوب به ازای مجموع دیده شدن ویدیوهای یک کانال در ماه پول می دهد. همینطور درآمدها حاصله از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس.

 

اگر کسی را در خارج از کشور نداشته باشم باز هم می توانم از یوتیوب درآمد داشته باشم؟

این کار غیر ممکن نیست ولی خیلی سخت است و ریسک بسیار بالایی دارد. اگر می خواهید مستقیما از یوتیوب درآمد داشته باشید شاید در این صورت شدنی نباشد! اما درآمد غیر مستقیم از یوتیوب همیشه و در هر حالی ممکن است که در ادامه روش های آن را معرفی می کنم.

 

آیا کسب درآمد از یوتیوب واقعا ارزش دارد؟

بله کسب درآمد از یوتیوب یکی از بهترین روش های درآمد دلاری است. البته به این سادگی ها هم نیست! اگر واقعا به تولید محتوای ویدیویی علاقه و تخصص دارید پیشنهاد می کنم حتما سمت کسب درآمد از یوتیوب بروید.

اگر هم توانایی کسب درآمد مستقیم دلاری از یوتیوب را ندارید منصرف نشوید چون در ادامه قرار است روش های دیگری را به شما معرفی کنم که بتوانید به کمک یوتیوب درآمدهای خوبی را داشته باشید.

 

آیا برای افزایش دنبال کنندگان کانالم می توانم از سابسکرایب فیک استفاده کنم؟

خیر. متاسفانه یوتیوب بازدید و سابسکرایب جعلی را به راحتی می تواند شناسایی کند.

حتی اگر اکانت شما برای کسب درآمد فعال نشده باشد هم دنبال کنندگان فیک کانال شما را می تواند شناسایی کند.

به هیچ وجه سمت خرید سابسکرایب یوتیوب نروید! چون این کار باعث می شود زحمات شما یک شبه در باد رود و کانال یوتیوب خود را برای همیشه از دست بدهید.

 

آیا تایید حساب گوگل ادسنس از ایران امکان پذیر است؟

این کار توسط برخی از شرکت های واسط پرداخت های ارزی در ایران امکان پذیر است اما به هیچ وجه توصیه نمی شود!

بسیاری از سایت های خدمات ارزی را دیده ایم که خدمات فتتاح حساب گوگل ادسنس ارائه می دهند.

اما نکته مهم این است که حساب ادسنس به نام آن ها بازگشایی می شود و ممکن است پول شما را ندهند! حتی شما نمی توانید از آن ها شکایت کنید چون آن حساب به نام آن هاست و مالک اصلی آن ها هستند.

پس حتما به این قضیه خوب فکر کنید و اگر واقعا کسی را پیدا کردید که قابل اعتماد است این کار را کنید.

 

آیا می توانم قسمتی از آهنگی را در ویدیوی خودم استفاده کنم؟

قانون کپی رایت در یوتیوب بسیار سخت گیرانه است. یوتیوب به راحتی می تواند آن آهنگی که بدون اجازه در ویدیو خود ازش استفاده کردید را شناسایی کند.

همچنین اگر کسی گزارش نقض کپی رایت شما را به یوتیوب بدهد کارتان تمام است. ممکن است برای اولین بار اخطار دریافت کنید و اگر باز هم تکرار کنید حساب کاربری شما در یوتیوب مسدود می شود.

پس حتما به قانون کپی رایت در یوتیوب توجه کنید اگر می خواهید برای همیشه و بی دردسر از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

اگر قصد کسب درآمد از طریق یوتیوب را دارید قطعا موارد عنوان شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند.

اگر احساس می کنید در تولید محتوای ویدیویی توانا هستید همین حالا تجهیزات لازم را خریداری کنید و شروع به تولید ویدیو کنید.

سعی کنید ویدیوهایی تولید کنید که از هر نظر جذاب باشند. چه موضوع، چه عنوان و چه محتوای ویدیو برای جذب مخاطبان بسیار مهم است. به دنبال ایده های جدید برای تولید محتوا در یوتیوب باشید.

از تمام روش های عنوان شده هم در هر شرایطی می توانید استفاده کنید. ولی پیشنهاد می کنم اگر شخص قابل اطمینانی در خارج از کشور ندارید این ریسک را نکنید که از یوتیوب درآمد دلاری کسب کنید.

امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله واقعا براتون مفید بود در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

4.2/5 - (17 امتیاز)
9 نظرات
  1. saara می‌گوید:

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

    1. Siyavashps می‌گوید:

      لطف دارید دوست عزیز

  2. ‌رضا می‌گوید:

    داش الان من کسی رو تو خارج ندارم چیکار کنم؟

    1. Siyavashps می‌گوید:

      شرکت هایی هستند که به صورت واسطه ای این کار رو انجام میدن ، میتونید در گوگل سرچ کنید

      1. کیانا می‌گوید:

        در گوگل دقیقا چی سرچ کنیم تا تو ایران حساب بزنیم

  3. DelAram می‌گوید:

    قابل اعتمادن ؟؟؟میش یک یا دو شرکت قابل اعتماد معرفی کنین ک بشه بهشون اعتماد کرد

  4. اتنا می‌گوید:

    اگه منتشر کننده محتوا باشیم یعنی تولید کننده نباشیم هم درآمد تعلق میگیره بهمون؟

    1. Siyavashps می‌گوید:

      در شرایط خاصی بله

  5. معین می‌گوید:

    سایت های زیادی هستن که کار نقد کردن درآمد یوتیوب رو انجام میدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.