کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لباس و پوشاک

 با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، تجارت های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه های نوین تر تجارت، یعنی تجارت الکترونیک ‌داده اند. امروزه کمپانی های مختلف دریافته اند که فضای مجازی تاثیر عمده ای در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آن ها دارد.

این روزها حتی اگر مغازه هم داشته باشید، به هیچ وجه نباید از فروش اینترنتی غافل شوید. درصد روزافزونی از مشتریان دیگر تمایلی به مراجعه حضوری به مغازه ندارند.

بنابراین با راه اندازی بخش فروش اینترنتی لباس و پوشاک می‌توانید آن بخش از مشتریان را نیز جذب خود کنید. از این رو عموم مردم به دنبال کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لباس و پوشاک هستند و همین باعث شده رقابت در این زمینه بسیار زیاد شود.

در بستر اینترنت مانند اینستاگرام یا سایت فروشگاهی، محصول شما توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ در صورتی که، فروشگاه سنتی در یک منطقه، شاید در طول روز، فقط صد یا دویست نفر ورودی داشته باشد.

اگر قصد دارید، به کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لباس و پوشاک بپردازید باید بگویم امروز شانس با شما است؛ چرا که ما در پارس اینستاگرام قصد داریم، شرح کاملی از نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را با شما در میان بگذاریم.

روش های کسب درآمد اینترنتی از طریق لباس و پوشاک

1- راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین : قبل از هر چیز باید بستری برای فروشگاه‌تان داشته باشید، سایت‌تان نیز مانند فروشگاه بازار، به یک رنگ و دکور زیبا نیاز دارد. بخشی از ظاهر سایت‌تان را قالبی که انتخاب می‌کنید، می‌سازد.. قالبی انتخاب کنید که در عین زیبا بودن، باید ساده باشد و مشتری را گیج نکند. حالا وقت آن رسیده محصول‌تان را در ویترین فروشگاه‌تان بچینید. چون مشتری از نزدیک محصول شما را نمی‌بیند، باید اطلاعات کافی از آن را در اختیارش قرار دهید. این اطلاعات شامل تصاویری باکیفیت و مناسب از محصول، توضیحات محصول، مقایسه محصولات و…است. هر نوع فروشگاهی داشته باشید، باید یک اسم برای آن در نظر بگیریدهمچنین می‌توانید برای فروشگاه‌تان یک لوگوی جذاب در نظر بگیرید تا مشتریان با دیدن آن یاد شما بیفتند.الان فروشگاه‌تان برای فروش آماده است.

انتظار نداشته باشید، بالافاصله بعد از راه اندازی فروشگاه، سیل مشتری به سمت‌تان بیاید. اگر اینطور بود، الان هیچ تفاوتی بین فروشگاه‌های پرفروش و کم فروش وجود نداشت. مسئله این است که خودتان انتخاب می‌کنید، فروشگاه موفقی داشته باشید یا نه. هر فروشگاه موفق و پرفروشی که می‌بینید، قطعا ویژگی‌های زیر را دارد. پس شما هم اگر می‌خواهید یکی از این فروشگاه‌ها باشید، نکات زیر را رعایت کنید. 

  • سایت‌تان با هر دستگاهی قابل دسترس باشد: مشتری دوست دارد، همیطور که در مترو، تاکسی یا تخت خواب است، با موبایل خود لباسی که می‌خواهد را سفارش دهد. پس سایت شما باید در تلفن همراه یا تبلت، به همان خوبی دسکتاپ نمایش داده شود
  • فرایند خرید ساده باشد: مشتری به این دلیل، خرید آنلاین را انتخاب کرده؛ که انجامش راحت است. حالا اگر این را برایش سخت کنید، بیخیال فروشگاه اینترنتی شما می‌شود و ممکن است رقیبتان را برای خرید انتخاب کند. ظاهر ساده‌ای برای سایت‌تان انتخاب کنید؛ دسته‌بندی‌های مشخصی برای محصولات در نظر بگیرید؛ به طوری که مشتری با ورود به سایت گیج نشود. همچنین تا حد ممکن مراحل خرید را کوتاه کنید؛ وگرنه از خرید منصرف می‌شود.
  • بخشی برای نظرات کاربران داشته باشد: بخشی از سایت فروشگاهی، که مشتریان به شدت آن را دوست دارند؛ چون بیش از شما، به نظر مشتریان‌تان اعتماد می‌کنند. پس حتما بخشی از صفحه محصولتان را برای آن اختصاص دهید. 
  • نماد اعتماد داشته باشد: مشتری که شما را نمی‌شناسد، فروشگاه‌تان هم که مکان مشخصی ندارد. پس از کجا باید به شما اعتماد کند؟! احتمالا اولین کاری که می‌کند؛ این است که پایین صفحه به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می‌گردد.
  • سایت سرعت بالایی داشته باشد: مشتری آنلاین کم حوصله است. اگر سایت دیر بالا بیاید (بیشتر از 3 یا 4 ثانیه)، احتمالا آن را می‌بندد و به سراغ بعدی می‌رود.
  • محتوای مفیدی در سایت منتشر کنید: چرا این همه روی محتوا تأکید داریم؟ چون هم مشتری آن را دوست دارد؛ هم گوگل! منظورمان از محتوا، هم توضیحات محصول در هر صفحه است و هم محتوای مفیدی که در بلاگ سایت‌تان قرار می‌دهید. این محتوا اگر برای کاربر مفید باشد، قطعا تأثیر زیادی در بالا آمدن سایت‌تان دارد. 
  • بالا آمدن سایت در گوگل : خیلی از مشتریان ما، انتظار دارند به محض ساخت فروشگاه، سایت‌شان در صفحه گوگل و لینک‌های نخست دیده شود! بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم، بالا آمدن سایت‌تان زمان می‌برد و باید کمی صبور باشید. برای بالا آمدن فروشگاه‌تان در گوگل باید روی سئوی آن کار کنید. یا اگر هزینه برای‌تان اهمیتی ندارد، از تبلیغات گوگل (گوگل ادز) استفاده کنید.

2- راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام :اگر به هر دلیلی توان تاسیس یک سایت را ندارید، درمیابیم که اینستاگرام بهترین گزینه برای این کار است. چرا که یکی از دردسترس ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای حال حاضر می باشد. اگر در اینستاگرام فروشگاه داشته باشید، وارد مجموعه بزرگی از خرید و فروش در فضای اینترنت شده‎ اید. طبق آمار تا به حال یک سوم از 500 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل اقدام به خرید یک کالا کرده اند که آن را اولین بار در اینستاگرام مشاهده نموده اند. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد اینترنتی است.حال سوالی که پیش می آید این است که نحوه ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق در اینستاگرام چگونه است؟

برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا Follower داشته باشید و آنها را به خریداران وفادار محصولتان تبدیل کنید. قطعا شما نمی توانید از صفحه ای که به اندازه کافی دنبال کننده و یا همان فالوور نداشته باشد، کسب درآمد کنید و محصولاتتان را به فروش برسانید.برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید:

  • از فضاهای کاری دیگرتان فالور جذب کنید: اگر دارای کسب و کاری هستید که یک مکان فیزیکی برای کارتان دارید، در آنجا آدرس صفحه اینستاگرام خود را درج کرده و در معرض دید قرار دهید و از مشتریان بخواهید که اطلاعات بیشتر، مثلا تخفیف را در اینستاگرام شما دنبال کنند اینگونه می توانید فالور بیشتری جذب کنید.
  • از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید: لینک اینستاگرام خود را در شبکه های اجتماعی دیگر که در آن حضور دارید انتشار دهید و از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه ها برای جذب فالوور بیشتر کمک بگیرید.
  • از یک اسم واقعی برای صفحه‎ خود استفاده کنید: اگر فروشگاه، وبسایت و یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید. در غیر اینصورت از اسامی غیر واقعی هم استفاده نکنید این کار منجر به سلب اعتماد کاربران نسبت به شما می‎شود.
  • دیگران را فالو کنید: در شروع کار سعی کنید خودتان دیگران را دنبال کنید البته نه چهره های سرشناس و معروف را، بلکه صفحات یا افرادی که به تجارت شما نزدیک باشند.
  • صفحه خود را رسمی جلوه دهید: کاربران تمایل دارند در یک پیج رسمی پول خود را صرف کنند و به پیج های بی نام و نشان اعتماد نمی کنند؛ به همین خاطر باید پیج خود را رسمی جلوه دهید. 
  • در توضیحات درج شده هشتگ بزنید: در اینستاگرام قابلیت جستجوی کلی از طریق هشتگ وجود دارد. به این صورت که زیر هر پست اگر از علامت «#» و سپس کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده شود، با جستجوی آن کلمه توسط کاربران پست شما نمایش داده می‎شود بنابراین هشتگ محصولات یا کلمات کلیدی برند و کسب و کار خود را زیر پست هایتان درج کنید.

نکات مهم در زمینه ی درآمد اینترنتی از فروش لباس

عکس های با کیفیت

یکی از مشکلات خرید اینترنتی،عدم لمس و درنتیجه عدم تشخیص جنس و ابعاد محصول است.عکس با کیفیت،از زوایای مختلف محصول به طوریکه تار و پود آن کاملا واضح باشد،می تواند در افزایش فروش بسیار موثر واقع شود.از سوی دیگر سعی کنید از شاخصی برای نشان دادن ابعاد محصول استفاده کنید.

تایید اجتماعی

یکی دیگر از مسائل مهم برای ترغیب افراد به خرید از شما،نمایش دادن تائید اجتماعی دیگر مشتریان شماست.مسلما ما به افرادی که تعداد بیشتری مشتری راضی دارد اعتماد خواهیم کرد.خصوصا در هنگام خریدهای اینترنتی که ریسک های احتمالی خود را دارد.پس خرید مشتریان خود و رضایت آنها را به نمایش بگذارید و از این راه نیز مشتریان بیشتری کسب کنید.

کاربرد محصولات را نشان دهید

اگر محصول شما در دسته محصولات کاربردی قرار می گیرد،از مشتریان خود بخواهید نحوه استفاده از آن را با عکس یا کلیپ برای شما ارسال کنند.با این کار دیگر مخاطبین نیز این استفاده را دیده و ترغیب به خرید خواهند شد.و در آخر برای اعتماد هر چه بیشتر مشتری ها به خود،سعی کنید از طریق تلفن ذکر شده خود همیشه در دسترس باشید.در صورت امکان حتی می توانید نحوه پرداخت مبلغ محصول را درب منزل مشتری قرار دهید.

درآمد فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک حدودا چقدر است؟

همیشه قبل از شروع هر کاری، یکی از اولین سؤالاتی که می‌پرسیم این است که: درآمدش چقدر است؟ تا یک دو دوتا چهارتا نکنیم، دلمان راضی نمی‌شود، آن را شروع کنیم. ببینید، درآمد فروشگاه اینترنتی، یک موضوع کاملا متغیر و وابسته به سرمایه و زمان است. یعنی اینکه من الان می‌توانم درآمد یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را برای شما مثال بزنم که در ماه درآمد میلیاردی دارد؛ اما در مقابل، هزینه‌ و زمان زیادی صرف آن شده است. البته نکته مهم اینجاست، که الان مثل چند سال قبل نیست، برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن و با سرمایه بسیار اندک، در کمتر از یک روز، فروشگاه اینترنتی خودتان را داشته باشید. 

جمع بندی:

 با رعایت نکات ذکر شده می توانید به کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش لباس و پوشاک بپردازید، اما فراموش نکنید ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق سخت است مطمئنا نکات بالا صرفا جهت آشنایی بیشتر شما با روند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است ولی هر چه بیشتر در آن پیشروی کنید با روش های تازه و جدیدتری نیز آشنا خواهید شد و با قدم های کوچک و درست می توانید در این راه پر پیچ و خم و پر از رقیب به موفقیت های چشمگیری دست یابید .کمی به جایگاه فروشگاه های آنلاین موفق با درآمد بالا فکر کنید وقتی آن ها توانسته‌اند، شما هم می‌توانید. 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.