هزینه تبلیغات در اینستاگرام

این روزها تبلیغ در اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین روش های بازاریابی برای برندها و اشخاص حقیقی تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کارهای نوپا و قدیمی در این شبکه اجتماعی با استفاده از تبلیغات اینستاگرام سعی دارند خود را به افراد بیشتری بشناسانند.

اما از طرفی هزینه تبلیغات در اینستاگرام هم پایین نیست و اگر تجربه ای در این زمینه نداشته باشید، می تواند تبدیل به چالشی بزرگ برای شما شود. پس چه باید کرد؟!

به جای دنبال کردن تعرفه تبلیغات در اینستاگرام، مطالعه این بخش می تواند شما را چندین قدم جلوتر ببرد. اگر می خواهید بدانید چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم راهکار شما پیش ماست!

چرا باید به فکر تبلیغ در اینستاگرام باشیم؟!

امروزه اینستاگرام از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و محبوب ترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است.

با وجود شرایطی که برای شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک و تلگرام به وجود آمده، اینستاگرام می تواند بهترین بستر برای رشد و توسعه کسب و کار باشد.

از طرفی راه اندازی یک شغل کوچک خانگی بدون هیچ هزینه ای در این شبکه اجتماعی امکان پذیر است و از طرف دیگر کسب و کارها و برندهای مطرح دنیا هم در این شبکه به تعامل با مخاطبان خود می پردازند.

اما شرط اول دیده شدن، تبلیغات اینستاگرام است. تبلیغ در اینستاگرام به نوعی معجزه می کند و می تواند در مدت زمان کوتاهی به آگاهی از برند، شناخته شدن و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. اما از همین ابتدا بگوییم که اگر برای پرداخت هزینه برای تبلیغات در اینستاگرام وسوسه شده اید، دست نگه دارید!

شاید تبلیغ پیج اینستاگرام بتواند برای شما معجزه کند؛ با این حال تا زمانی که آموزش تبلیغات در اینستاگرام را ندیده باشید، نمی توانید توقع اتفاق بزرگی داشته باشید.

پس تا این جا متوجه شدید که برای جذب مخاطب که می تواند به فروش بیشتر و توسعه کسب و کار شما کمک کند، به تبلیغ در اینستاگرام نیاز دارید. اما چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟! در ادامه به این پرسش هم پاسخ می دهیم.

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام یا استفاده از ربات

چرا به جای تبلیغات اینستاگرام از ربات های اینستاگرامی استفاده نکنم؟!

قبل از این که به نحوه تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم باید این دغدغه قدیمی بسیاری از کاربران را برطرف کنیم.

اگر اطلاعی از عملکرد ربات های اینستاگرامی داشته باشید، می دانید که بسیاری از آنها می توانند در مدت زمان کوتاهی تعداد فالورر زیادی را برای شما به همراه داشته باشند.

پس دیگر چرا برای تبلیغات اینستاگرام هزینه کنیم و بودجه ای برای تعرفه تبلیغات در اینستاگرام کنار بگذاریم؟!

بگذارید یک حقیقیت را با شما در میان بگذارم تا کسب و کار اینترنتی خود را به باد فنا ندهید! اول این که با وجود الگوریتم پیشرفته ای که اینستاگرام در حال حاضر از آن استفاده می کند، به کارگیری هر نوع ابزار غیر بشری می تواند خیلی سریع شناخته شود.

حتما شما هم خبرهایی از بسته شدن پیج های چند هزار فالووری شنیده اید. اینستاگرام روی فعالیت ربات گونه به شدت حساس بوده و کوچک ترین نشانه هایی از حضور ربات اینستاگرام می تواند به تعطیلی همیشگی صفحه شما منجر شود. پس ارزشش را ندارد که به خاطر چند هزار فالوور، صفحه خود را از دست دهید.

اما ماجرای تبلیغ در اینستاگرام کاملا متفاوت از فعالیت ربات های اینستاگرامی است. چرا؟! یک ربات نمی تواند تخشیص دهد حوزه فعالیت صفحه شما در اینستاگرام چیست و چه مخاطبی می تواند بیشترین تعامل را با پیج اینستاگرام شما داشته باشد.

ربات اکانت های غیر مرتبط را به پیج شما اضافه می کند که اگر حتی یک اکانت واقعی باشند، احتمال ماندن آنها در صفحه شما خیلی کم است. پس بهترین راه این است که از این ربات های غیر هوشمند صرف نظر کنید!

تبلیغ در اینستاگرام
خرید فالوور اینستاگرام جایگزینی برای تبلغات؟

نمی توان به جای پرداخت هزینه تبلیغات در اینستاگرام از خرید فالوور استفاده کرد؟!

قیمت تبلیغات در اینستاگرام ممکن است برای برخی از کسب و کارهای تازه و نوپا زیاد باشد. به همین دلیل بسیاری از آنها به جای تبلیغ پیج اینستاگرام به سراغ روش های جایگزین کم خرج می گردند که خرید فالوور هم یکی از این روش هاست.

اما چرا نمی توان خرید فالوور را جایگزین تبلیغ در اینستاگرام کرد؟!

خرید فالوور در بیشتر موارد چیزی شبیه به استفاده از ربات های اینستاگرامی است.

یعنی تعدادی اکانت فیک و فعال به صورت تصادفی به صفحه شما اضافه می شوند که ممکن است در دایره مخاطبان شما قرار داشته باشند یا نداشته باشند.

این طور بگوییم که هیچ تضمینی برای فعالیت و تعامل این مخاطبان با پیج شما وجود ندارد. اما زمانی که از بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد؟!

اول این که برای تبلیغات اینستاگرام خود به سراغ پیج های مرتبط می روید که مخاطبان هدف یکسانی با آنها دارید.

پس افرادی که به صفحه شما می آیند، مخاطب محتوا، خدمات یا محصولات شما هستند. در وهله بعدی زمانی که با پرداخت هزینه تبلیغات در اینستاگرام از یک پیج معتبر کمک می گیرید، در واقع هزینه اعتماد و محبوبیتی که یک اکانت نزد مخاطبانش دارد را می پردازید.

پس اگر از این زاویه به تبلیغ در اینستاگرام نگاه کنید، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام آن قدر هم زیاد نیست.

حالا که متوجه شدید ربات های اینستاگرامی و خرید فالوور نمی توانند جایگزین تبلیغات اینستاگرام شوند، بیایید ببینیم چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم.

چه نکاتی برای تبلیغ در اینستاگرام اهمیت دارد؟!

برخلاف چیزی که در ذهنتان دارید قیمت تبلیغات در اینستاگرام نکته ای نیست که باید به آن توجه کنید. بسیاری از افراد برای تبلیغات اینستاگرامی خودشان به تنها چیزی که فکر می کنند هزینه تبلیغات در اینستاگرام است.

اما تعرفه و قیمت تبلیغات اینستاگرامی آخرین چیزی است که باید به آن توجه کنید. در زیر سه نکته مهم برای تبلیغ در اینستاگرام را به شما توضیح می دهیم.

تبلیغ در اینستاگرام
آنالیز بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

آنالیز فرصت های مناسب و بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

خیلی از کسب و کارهای تازه کار در اینستاگرام تصور می کنند تبلیغات ساده ترین کار است و می توان خیلی سریع با هر تبلیغی در هر پیجی به نتیجه رسید. حتما شما هم تبلیغات غیر مرتبط را در پیج های مختلف دیده اید.

زمانی که از نحوه تبلیغات در اینستاگرام اطلاع نداشته باشیم، این اتفاق ها رخ می دهد.

برای این که هزینه تبلیغات در اینستاگرام به صرفه باشد، اول باید فرصت ها را پیدا کرد. این فرصت ها در بیشتر موارد شامل بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ می شود. اما چطور باید آنها را شناسایی کرد؟!

این کار معمولا زمان زیادی می برد. اول این که باید ساعت ها برای تحقیق پیج های مشابه خودتان یا پیج هایی که می توانند دایره مخاطبان هدف یکسانی با شما داشته باشند، صرف کنید.

اما بعد از این که تصور می کنید بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را پیدا کردید، تازه باید از عملکرد پیج مطمئن شوید.

به همین دلیل ما به بسیاری از مدیران و موسسان کسب و کارهای اینستاگرامی پیشنهاد می کنیم که فرآیند تبلیغ در اینستاگرام را به افراد متخصص این حوزه واگذار کنند.

چرا که این پروسه می تواند واقعا زمان بر باشد و اگر آموزش تبلیغات در اینستاگرام را هم ندیده باشید، احتمال خطا در آن زیاد است.

تبلیغات در اینستاگرام
شناخت انواع تبلیغ در اینستاگرام

شناخت انواع تبلیغ و نحوه تبلیغات در اینستاگرام

نکته دیگری که در نحوه تبلیغات در اینستاگرام اهمیت دارد، شناخت محتوای تبلیغاتی است. شما باید با توجه به محصول، خدمات یا محتوای خود بررسی کنید که چه نوع تبلیغی می تواند بهترین راهکار برای تبلیغات اینستاگرام شما باشد.

باز هم در این بخش بسیاری از افراد به اشتباه به سراغ اشکال نادرستی از تبلیغ می روند. مثلا شاید تبلیغ ویدیویی برای یک صفحه واقعا عملکرد خودبی داشته باشد، اما متن تبلیغ پیج اینستاگرام باید به درستی برای یک ویدیو نوشته شود؛ در غیر این صورت بازده نخواهد داشت.

علاوه بر این همیشه فرم های تبلیغاتی مشابه با رقیبان جواب نمی دهد. به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از متخصصین و افرادی است که می توانند در این زمینه مشاوره های هوشمندانه ای برای شما داشته باشند.

تبلیغ در اینستاگرام
طراحی سناریو و متن تبلیغ

طراحی سناریو و متن تبلیغ پیج اینستاگرام

یکی از بزرگ ترین مشکلات تبلیغ در اینستاگرام را باید نوشتن سناریو تبلیغاتی دانست. در واقع متن تبلیغ اینستاگرامی مهم ترین نکته برای نتیجه بخش بودن تبلیغات اینستاگرام است؛ موضوعی که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توجهی به آن ندارند.

معمولا زمانی که صحبت از تبلیغ اینستاگرامی می شود، بیشتر افراد به دو چیز فکر می کنند: هزینه تبلیغات در اینستاگرام و بهترینه پیج های اینستاگرام برای تبلیغ! در حالی که بالاترین تعرفه تبلیغات در اینستاگرام و حتی بزرگ ترین پیج ها، نمی توانند برای شما معجزه کنند.

این شما هستید که باید یک سناریو جذاب برای تبلیغات خود داشته باشید و اگر در این زمینه بی تجربه اید، حتما از دانش افراد کاربلد بهره ببرید.

انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام روش های مختلفی دارد که می توانید با شناخت این روش ها، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام را بسنجید. در زیر انواع این تبلیغات را به شما توضیح می دهیم.

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات ویدیویی یا بازدیدی

تبلیغات ویدیویی یا بازدیدی

یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغات اینستاگرامی، تبلیغ با انواع محتوای ویدیویی است. بالاترین قیمت تبلیغات در اینستاگرام هم به این سبک از تبلیغ اختصاص دارد.

از آنجایی که ویدیوها اگر به درستی تهیه شده باشند، می توانند تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارند، بسیاری از پیج ها و کسب و کارهای نوپا به سراغ این سبک از محتوای تبلیغی در اینستاگرام رفته اند.

اثر بخش ترین تبلیغات ویدیویی اینستاگرام آنهایی هستند که در 60 ثانیه تهیه شده باشند و متن تبلیغ پیج اینستاگرام به خوبی و با خلاقیت برای آنها تنظیم شده باشد.

اما همان طور که پیش تر هم گفتیم برای این که تبلیغ در اینستاگرام جواب دهد، فقط داشتن محتوای تبلیغاتی خوب کافی نیست. شما باید فرصت های تبلیغاتی در اینستاگرام را شناسایی کرده و از نتیجه تبلیغات خود تا حد زیادی مطمئن باشید.

ویدیوهای تبلیغاتی را هم می توان در استوری و هم در پست ها منتشر کرد که بسته به فضا و تعرفه تبلیغات در اینستاگرام می تواند متفاوت باشد. با این حال معمولا ویدیوهای بلند را برای تبلیغ در پست ها طراحی می کنند و در استوری ها به موشن گرافیک و حرکات جزئی عناصر بسنده می کنند.

یک محتوای ویدیویی می تواند از نوع ویدیو کلیپ، موشن گرافی، ویدیو از اشخاص و هر نوع دیگری باشد. نکته ای که اهمیت دارد، خلاقیت و نوآوری است که برای این نوع تبلیغات باید حتما در نظر گرفت.

قیمت تبلیغات در اینستاگرام برای محتواهای ویدویی به نسبت میزان زمانی که در یک پیج قرار می گیرد، سنجیده می شود.

تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

در آموزش تبلیغات در اینستاگرام بسیاری از افراد فقط به محتوای ویدیویی تبلیغی اکتفا می کنند. درست است که یک ویدیو می تواند تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارد؛ اما گاهی فرصت تبلیغ با یک بنر تبلیغاتی برای برخی از کسب و کارها بیشتر است.

بنابراین زمانی که از تبلیغ صحبت می کنیم، تصور نکنید که قرار است همه با ویدیو برای تبلیغ در اینستاگرام اقدام کنند.

بنرها، محتوای تصویری هستند که باید متناسب با اهداف تبلیغاتی تهیه شوند. یعنی فقط عکس گرفتن از یک محصول و یک جمله برای تبلیغات اینستاگرام شما، نتیجه بخش نخواهد بود. متن تبلیغ پیج اینستاگرام روی این بنرها باید در نهیات ظرافت و خلاقیت تدوین شده و از جذابیت های بصری در آن استفاده شود تا تاثیر داشته باشد.

این بنرها هم معمولا به صورت پست در صفحات مختلف قرار می گیرند. قیمت تبلیغات در اینستاگرام برای بنرهای تصویری با توجه به مدت زمانی که برای آن تعیین می کنید، در پیج های مختلف، متفاوت است.

تبلیغات استوری

بیشترین حجم تبلیغات اینستاگرام را تبلیغات استوری تشکیل می دهند. از آنجایی که هزینه تبلیغات در اینستاگرام برای این دست از محتواهای تبلیغی کمتر است، خیلی از کسب و کارهای کوچک و نوپا به سراغ این نوع از تبلیغات می روند.

خیلی از افراد برای رسیدن به پاسخ سوال چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم به سراغ تبلیغ در استوری می روند. یک حقیقت در رابطه با این نوع تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. این تبلیغات با توجه به این که شما چه صفحه ای را برای تبلیغ انتخاب کنید، می تواند کاملا اثربخش یا کاملا بی نتیجه باشد!

اول از همه باید از صفحه ای که برای تبلیغات انتخاب کردید مطمئن باشید. میزان تعامل مخاطبان با صفحه می تواند یک معیار خوب برای اطمینان از نتیجه تبلیغات باشد.

از طرف دیگر باید بپذیرید که هزینه تبلیغات در اینستاگرام در پیج های بزرگ و پر بازده زیاد است. پس بهتر است کمی سر کیسه را شل کنید تا تبلیغات اینستاگرام شما نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید؛ نمی دانید چطور باید یک پیج مناسب برای تبلیغ در اینستاگرام را پیدا کرد و آموزش تبلیغات در اینستاگرام را ندیده اید، بهتر است ریسک نکرده و از افراد با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

تبلیغات در اینستاگرام
قیمت تبلیغات در اینستاگرام

قیمت تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای سفارش تبلیغات، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام است.

با این حال اگر خودتان به طور شخصی برای سفارش تبلیغ اقدام کنید، نمی توانید محدوده قیمتی مشخصی را پیدا کنید. چرا که قیمت تبلیغ در این شبکه اجتماعی با توجه به این که به سراغ کدام صفحه می روید، فرق می کند.

البته باید بگوییم که تضمینی وجود ندارد اگر قیمت تبلیغات بیشتر باشد، نتیجه آن هم حتما بهتر باشد. برای این که از نتیجه مطمئن باشید فقط باید پیج ها را به طور کامل و برای مدت چند هفته، آنالیز کرده باشید.

بنابراین اگر شما هم دغدغه قیمت را دارید، پیشنهاد می کنیم که به طور مستقیم و شخصی برای سفارش تبلیغ اقدام نکنید.

پکیج های تبلیغی که تیم ما برای شما در نظر گرفته از نظر قیمت مقرون به صرفه است و شما را از دردسر آنالیز پیج ها و پیدا کردن پیج مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام نجات می دهد.

در واقع با این کار هم در زمان و هم در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و از نتیجه هم مطمئن خواهید بود.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام چیست؟!

با وجود این همه دلیل واضح و روشنی که برای تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد، هنوز هم وقتی پای هزینه تبلیغات در اینستاگرام به میان می آید، برخی برای این کار تردید می کنند.

در این بخش به طور خلاصه می خواهیم ببینیم که با تبلیغ اینستاگرامی به کجا می رسید و چه منافعی نصیب خودتان یا کسب و کارتان می شود.

یک بازار بزرگ منتظر شماست!

اگر نگاهی به آمار استفاده مردم از اینستاگرام بیندازید، متوجه می شود که این بازار بالقوه چقدر بزرگ بوده و چقدر برای رشد و توسعه کسب و کار شما فرصت های فوق العاده ای در اختیارتان می گذارد.

اینستاگرام همچنان در حال رشد کردن است و این موضوع را برندهای بزرگ دنیا هم فهمیده اند. کافی است نام چند مورد از آنها را جستجو کنید تا ببینید چطور از این شبکه اجتماعی نهایت استفاده را می برند.

تبلیغ در اینستاگرام
دسترستی راحت به مشتریان بیشتر

دسترسی راحت به تعداد بیشتری از مشتریان

اگر کسب و کار تازه ای راه اندازی کرده باشید یا در شغل خود حرفه ای محسوب شوید، باز هم مشتریانی دارید که نتوانستید در دنیای واقعی به آنها دسترسی پیدا کنید.

تبلیغ در اینستاگرام به شما اجازه می دهد به تعداد بیشتری از مشتریان، فراتر از مرزهای جغرافیایی دسترسی داشته باشید. شاید یک بازار هدف در یکی از شهرستان ها داشته باشید که تا به حال متوجه آن نشده اید.

اینستاگرام این بازار و این مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد.

تبلیغ در اینستاگرام
معروف شدن در اینستاگرام

بگذارید همه شما را بشناسند!

دیگر دوره ای که افراد با بنرهای تبلیغاتی بزرگ در سطح شهر یا تبلیغات رنگارنگ تلویزیونی یک برند را می شناختند، به سر آمده است. در حال حاضر افراد برای خرید یا جستجوی نیازهای خود به سراغ گوگل و اینستاگرام می آیند.

بنابراین با تنظیم متن تبلیغ پیج اینستاگرام و پخش آن در این شبکه اجتماعی می توانید کسب و کارتان را به افراد بیشتری بشناسانید. آگاهی از برند اتفاقی است که با وجود شبکه های اجتماعی راحت تر از هر زمان دیگری شده است.

کافی است بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را بشناسید و با پرداخت قیمت تبلیغات در اینستاگرام از مزایای این شبکه جهانی مجازی بهره مند شوید.

تبلیغات در اینستاگرام
تعامل مستقیم با مشتری

با مشتریان خود به طور مستقیم تعامل کنید

یکی از دلایل تبلیغ در اینستاگرام این است که برندها و کسب و کارها فرصت تعامل مستقیم با مشتریان را پیدا کنند.

در گذشته که چیزی به اسم شبکه های اجتماعی نبود، مشاغل مختلف مجبور بودند برای سنجش میزان رضایت مشتریان از محصولات یا خدمات خود، پرسش نامه هایی را تهیه کرده و در بازار هدف خود، از افراد بپرسند.

این پروسه واقعا طولانی و پر هزینه می شد. اما با وجود اینستاگرام دیگر نیازی به طی کردن این مراحل پیچیده وجود ندارد.

رضایت و شکایت مشتریان به صورت مستقیم به شما می رسد و می توانید بر اساس همین نظرات کسب و کار، محصول و خدمات خود را بهتر و بهتر کنید.

این یک فرصت استثنایی است تا نقاط ضعف کسب و کارتان را خیلی سریع شناسایی کرده و از آنها برای کنار زدن رقبا استفاده کنید.

علاوه بر این با تبلیغات اینستاگرام و تعامل مستقیم با مشتریان، تصویر بهتری از خود به جای می گذارید. زمانی که مشتریان متوجه هویت انسانی پشت یک برند می شوند، احتمال برقراری ارتباط آنها هم بیشتر می شود.

همین حالا برای تبلیغات در اینستاگرام اقدام کنید!

تبلیغ در اینستاگرام شاید در نگاه اول کاری پیچیده و نیازمند زمان و هزینه به نظر برسد؛ اما می تواند موفقیت برند و کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی تضمین کند.

با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و استفاده بیشتر آنها از شبکه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، تبلیغات اینستاگرام برای شناخته شدن بیشتر برند، یک فرصت فوق العاده است.

شما با پرداخت هزینه تبلیغات در اینستاگرام به مزایا و منافعی دست پیدا می کنید که ارزشی بیشتر از تعرفه تبلیغات در اینستاگرام دارد.

تبلیغ اینستاگرامی علاوه بر این که منجر به جذب فالوور بیشتر می شود، اعتبار و اصالت بیشتری هم برای کسب و کار شما به همراه می آورد.

در واقع باید این حقیقت را بگوییم که تمام مشاغل اینترنتی بودجه ای را برای تبلیغ در اینستاگرام کنار می گذارند و هر ساله این بودجه افزایش پیدا می کند. چرا که فرصت طلایی اینستاگرام یک فرصت بی نظیر است که نمی توان آن را در جای دیگری یافت.

نظرات بسته شده است.