آموزش تنظیم کردن کاور هایلایت اینستاگرام و موارد مرتبط با آن

کاور هایلایت اینستاگرام موجب می‌شود که پیج شما در دید مخاطبانتان ظاهر جذابی پیدا کند و در نتیجه بر تعداد دنبال کنندگان و طرفداران پیجتان افزوده شود.

در این مطلب از سایت پارس اینستاگرام نحوه تنظیم کردن کاور هایلایت اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

قسمت هایلایت‌های اینستاگرام، درست در زیر قسمت بیو در پیج شما قرار می‌گیرد و توجه بینندگان را به بهترین استوری‌هایتان جلب می‌کند. در حقیقت این بخش خلاصه ای از بهترین‌های پیج شما را به مخاطبانتان نشان می‌دهد.

نکته مثبت کاور هایلایت این است که برای استفاده از آن لازم نیست حتماً هزاران دنبال کننده داشته باشید و یا پیج برندی جهانی را مدیریت کنید. بلکه در هر سطحی می‌توانید از این ویژگی اینستاگرام برای بهتر ساختن پیج خود بهره ببرید.

خبر خوب دیگر آن است که حتی بدون داشتن تیم طراحی گرافیک حرفه ای هم می‌توانید هایلایت‌های خود را طراحی کنید.

طراحی این کاورها کار بسیار ساده ای است و خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه کاور هایلایت دلخواه خود را در اینستاگرام تنظیم کنید.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را تنظیم کنیم؟

برای تغییر کاور هایلایت باید چند مرحله ساده زیر را انجام دهید:

۱. در صفحه اینستاگرام خود روی هایلایت مورد نظر که قصد تغییر کاور آن را دارید کلیک کنید. کاور هایلایت اینستاگرام

۲. پس از باز شدن هایلایت در قسمت پایین سمت راست روی سه نقطه کلیک کنید.

چند گزینه به شما نمایش داده میشود که باید گزینه Edit Highlight را انخاب کنید.کاور هایلایت اینستاگرام

۳. در صفحه بعد روی گزینه Edit Cover کلیک کنید.کاور هایلایت اینستاگرام

4.وارد گالری خواهید شد که در این قسمت باید عکس مورد نظر خود را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

سپس تیک آبی رنگ بالای صفحه را بزنید.کاور هایلایت اینستاگرام

5.در مرحله آخر هم باید گزینه Done در بالا سمت راست صفحه را بزنید تا تغییرات کاور هایلایت اینستاگرام ذخیره شود.کاور هایلایت اینستاگرام

به این ترتیب شما می‌توانید کاور هایلایت های پیج اینستاگرام خود را تغییر داده و استوری‌هایی را که می‌خواهید به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه خود به نمایش بگذارید، در هر یک از این هایلایت‌ها وارد کنید.

آموزش ساخت هایلایت اینستاگرام

برای ساخت هایلایت پیج اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

۱. در قسمتی که استوری شما نمایش داده می‌شود، بر روی گزینه Highlight در سمت راست و پایین صفحه بزنید.ساخت هایلایت اینستاگرام

۲. سپس هایلایتی را که می‌خواهید این استوری را به آن اضافه کنید، انتخاب نمایید.

۳. اگر از قبل هایلایتی ندارید، بر روی گزینه New بزنید و یک هایلایت جدید بسازید. سپس با زدن بر روی Add استوری خود را به آن هایلایت اضافه کنید.ساخت هایلایت اینستاگرام

4.شما همچنین می‌توانید از روی صفحه پروفایل خود بر روی دایره مربوط به افزودن هایلایت جدید یا دکمه New کلیک کنید و سپس با انتخاب از میان استوری‌های خود هایلایت جدید ایجاد نمایید.

به این شکل شما می‌توانید یک یا چند هایلایت اینستاگرام را به پیج خود اضافه کنید و استوری‌های خود را درون آن ها قرار دهید.

سعی کنید مهم ترین و بهترین استوری‌های خود را به هایلایت‌ها اضافه کنید تا مشتریانتان بهتر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

عکس برای هایلایت اینستاگرام از کجا بسازیم؟

اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که از هر تصویری که می‌خواهید برای کاور هایلایت خود استفاده کنید.

اما اگر به دنبال توسعه برند یا تبلیغ پیج خود هستید، بهتر است برای انتخاب عکس وقت بیشتری صرف کنید. این جاست که تفاوت پیج شما با پیج‌های دیگر معلوم می‌شود و بینندگان سرگردان را به دنبال کنندگان پر و پا قرص صفحه تان تبدیل می‌کند.

اگر سرتان شلوغ است و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن کاور هایلایت خود را با بهترین کیفیت بسازید، می‌توانید از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی مانند Canva Stories یا Adobe Spark استفاده کنید.

این برنامه‌ها کاورهای آماده ای دارند که می‌توانید با تنظیم آن‌ها کاور مطلوب خود را بسازید.

ولی اگر دلتان می‌خواهد برندتان منحصر به فردتر باشد، می‌توانید از ابتدا و بدون کمک گرفتن از مدل‌های آماده، کاور هایلایت اینستاگرام خود را در برنامه ای مانند Canva بسازید.

با ساختن اکانت در این اپلیکیشن به صورت رایگان می‌توانید از امکانات بی شمار آن استفاده کنید.

کاور هایلایت، پیج اینستاگرام شما را به مرحله دیگری از پیشرفت برده و باعث می‌شود که جذابیت و گیرایی آن دو چندان گردد.

عکس کاور هایلایت اینستاگرام

تا این جا دریافتید که چگونه به سادگی می‌توانید کاور هایلایت گیرا و چشم نواز خود را بدون طرح آماده و از نو بسازید. در ادامه شما را با برخی فوت و فن‌ها و نکات کاربردی در ساختن کاور و آیکون‌های هایلایت اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

کاور شما باید آینه تمام نمای برند شما باشد

هر برندی از امضای مخصوص به خود برخوردار است. رنگ بندی، خطوط و تمامی عناصر بصری مورد استفاده در یک برند باید در کاور هایلایت نیز تجلی پیدا کنند. سعی کنید به طور مختصر و مفید تمام آن چیزی را که باید از برندتان نمایش دهید در کاور هایلات خود بیاورید.

از امتحان کردن نترسید

شما می‌توانید از هایلایت اینستاگرام خود به صورت‌های مختلف استفاده کنید. کاورها می‌توانند متعدد و کم حجم باشند یا اندک و پر محتوا.

ممکن است هایلایت شما تنها یک پیغام را به بهترین شکل مخابره کند و یا برای مصارف مختلف و توضیحات طولانی به کار رود. مهم این است که از امتحان کردن حالت‌های تازه نترسید و همواره ذهن خود را به روی پیشنهادات جدید باز بگذارید.

سعی کنید در طراحی، استایل برند خود را حفظ کنید

هر شرکت و اینفلوئنسری برای تنظیم کاور هایلایت خود در اینستاگرام از یک استایل بخصوص بهره می‌جوید.

نکته مهم آن است که سعی کنید در طراحی‌های خود استایل کاری تان را حفظ کنید. مخاطبان شما نیز با دیدن این یکپارچگی بیشتر جلب پیج شما خواهند شد.

جمع بندی

با طراحی حرفه ای و خلاقانة کاور هایلایت اینستاگرام خود می‌توانید روز به روز مشتریان بیشتری را به کسب و کار یا برند خود علاقه مند گردانید.

لازمه این کار آن است که علاقه و تعهد را چاشنی کار خود سازید و با به کار گیری برنامه‌های مرتبط، کاوری شایسته و متناسب با تم کلی برند و پیج خود طراحی کنید.

دقت داشته باشید که برای این کار نیازی به تیم طراحی گرافیک ندارید و خودتان می‌توانید با صرف وقت و حوصلة کافی، بهترین کاورها را برای جذب مشتری به هایلایت‌های پیج اینستاگرام خود اضافه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.