استوری چیست؟ چگونه استوری بگذاریم؟ همه چیز درباره استوری اینستاگرام

استوری چیست و چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟ اولین سؤالی که باید در این مطلب به آن پاسخ دهیم، تعریف استوری اینستاگرام (Instagram Story) است.

استوری که از اسم آن هم مشخص است روایت یک داستان کوتاه از آن چیزی که در طی 24 ساعت شبانه روز برای شما اتفاق افتاده و شما با این قابلیت می‌توانید آنها را به شکل عکس و فیلم و ترکیبی از آنها با دیگران به اشتراک بگذارید.

دنبال کنندگان اینستاگرام شما که شروع به تماشای استوری می‌کنند، به ترتیب خط زمانی برای آنها پخش خواهد شد.هر کدام از استوری‌های اینستاگرام فقط تا 24 ساعت ذخیره می‌شوند و پس از آن اگر توسط کاربر ذخیره نشوند، به طور کامل حذف خواهند شد.

ضمنا مدت زمان مجاز هر استوری برای انتشار 15 ثانیه است و به همین دلیل ویدیوهای طولانی‌تر باید به ویدیوهای 15 ثانیه‌ای تقسیم شوند تا امکان نمایش پشت سر هم آنها وجود داشته باشد.

چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

اکنون که با جذابیت و کاربرد استوری اینستاگرام آشنا شدیدريال سؤالی که پیش می‌آید این است که نحوه انتشار استوری چیست و چگونه استوری بگذاریم؟ در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چطور بر روی اینستاگرام خود استوری منتشر کنید.

1.برای گذاشتن استوری در اینستاگرام کافیست وارد منوی اصلی شوید و بر روی عکس پروفایل خود -در کنار آن علامت مثبت گذاشته شده است- که در کنار استوری‌های دوستان شما قرار دارد کلیک نمایید. همچنین با کشیدن صفحه به سمت چپ نیز وارد بخش دوربین گوشی خواهید شد.چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

2.پس از کلیک کردن، دوربین گوشی فعال خواهد شد. چنانچه مایل باشید استوری خود را از تصویر یا فیلم‌هایی که قبلا در گالری خود ذخیره کرده‌اید بسازید، انگشت خود از پایین صفحه نمایش به سمت بالا ببرید تا از این طریق با ورود به گالری شخصی خود، به ویدیو و تصاویری که اخیرا گرفته شده، دسترسی پیدا نمایید.چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

3.با انتخاب یک تصویر و کلیک بر روی آن، از طریق امکاناتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، عکس را طبق دلخواه خود ویرایش نمایید. ضمنا با کشیدن انگشت دست از سمت چپ به راست و برعکس، لایه عکس را ادیت می‌کنید.چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

4.نهایتا بعد از انجام کلیه ادیت‌هایی که مشاهده کردید باید روی گزینه Your Story کلیک کنید تا این مطلب آماده ارسال و به اشتراک گذاری شود.چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

5.اما دو حالت وجود دارد که استوری شما برای فالوورها ارسال گردد؛ دو حالت استوری چیست:چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

  • حالت Send to: این حالت برای مواقعی است که مایل باشید استوری خود را فقط برای برخی فالوورها ارسال کنید و نمی‌خواهید همه افرادی که شما را دنبال می‌کنند بتوانند استوری شما را ببینند.
  • حالت Share: اگر گزینه Share را انتخاب کنید، یعنی مایل هستید استوری شما برای همه فالوورها یا دنبال کنندگان نشان داده شود.

تصویر 1

نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام برای بار دوم چگونه است؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که از خود سؤال می‌پرسید نحوه گذاشتن استوری دوم در اینستاگرام چگونه است؟ چطور می‌توانیم بعد از انتشار استوری اول، دوباره استوری بگذاریم؟ برای بار دوم می‌توانید از طریق منو کاربری برنامه اینستاگرام، روی علامت دوربین در گوشه بالا سمت چپ که با کادر قرمز مشخص گردیده کلیک نمایید.

نحوه گذاشتن چندین عکس در استوری چیست؟

مراحل کار دقیقا مشابه با مراحلی است که قبلا توضیح داده‌ایم با این تفاوت که وقتی به گالری خود می‌روید، باید روی گزینه Select Multiple که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد کلیک نمایید تا امکان انتخاب چندین فایل عکس وجود داشته باشد.

فرمت مناسب برای انتشار استوری دلخواه شما چیست؟

به کمک قابلیت بسیار مهم و جالب اینستاگرام، می‌توانید فرمت‌های مختلف به استوری خود بدهید. برای دسترسی به فرمت‌های مختلف کافیست زمانی که در بخش استوری به دوربین متصل هستید، زیر دکمه مخصوص تصویر برداری، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

کاربرد هر یک از فرمت‌های مختلف برای اضافه کردن به استوری را در ادامه شرح می‌دهیم:

  • نرمال (Normal): در چنین حالتی استوری گذاشتن شبیه عکس یا ویدیویی است که بخواهید با دوربین گوشی خودتان ثبت کنید اما با این تفاوت که ضبط ویدیو نهایتا 15 ثانیه است.
  • بومرنگ (Boomerang): مواقعی که بخواهید استوری شما حالت Gif (گیف) داشته باشد و دائما عقب و جلو برود باید با این فرمت در اینستاگرام استوری بگذارید.
  • معکوس (Rewind): برای اینکه ویدیوهای استوری خودتان را از آخر به اول برای مخاطبین خود به نمایش بگذارید از این حالت استفاده کنید.
  • هندزفری (Hands-Free): مشابه با حالت نرمال در استوری است اما فقط برای ویدیوها کاربرد دارد و همان محدودیت 15 ثانیه‌ای است اما ضبط و توقف برای ثبت ویدیو فقط با یک کلیک انجام خواهد شد.
  • زنده (Live): اگر بخواهید استوری که در اینستاگرام می‌گذارید حالت زنده داشته باشد و همزمان مخاطبان شما را ببینند، باید از این قابلیت استفاده کنید.

تصویر 2

لایو استوری چیست؟ چگونه می‌توانیم استوری لایو در اینستاگرام بگذاریم؟

همانطور که گفتیم یکی از حالت‌های استوری گذاشتن، با فرمت لایو است تا مخاطبین یا فالوورهای شما، به صورت زنده و همزمان شما را مشاهده کنند که در بین مخاطبین اینستاگرام محبوبیت بسیار زیادی دارد.

برای اینکه لایو استوری بگذارید کافیست بعد از باز شدن دوربین استوری، از بخش نواری که در پایین دکمه عکس برداری وجود دارد بر روی گزینه Live کلیک کرده و سپس دکمه Start Live Video را انتخاب کنید.

برای گذاشتن استوری لایو یا زنده نیاز به اطلاع رسانی شخصی ندارید چون توسط قسمت اعلان پخش زنده (Live Notification) اطلاع رسانی می‌شود. البته امکان غیر فعال کردن چنین قابلیتی هم وجود دارد.

نکته بعدی در مورد گذاشتن استوری لایو این است که حساب‌های کاربری تجاری (Business) و شخصی از این قابلیت برخوردار هستند و اگر مایل باشید کاربران می‌توانند کامنت هم بگذارند. پس از اتمام لایو استوری، امکان ذخیره آن در گالری دوربین هم وجود خواهد داشت.

جمع بندی مطالب استوری چیست

استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌های بسیار محبوب این شبکه اجتماعی است که به افراد امکان ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر را با دیگران می‌دهد تا افکار، اتفاقات، حوادث، فعالیت‌ها و دیگر کارهای روزمره خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

البته امروزی گذاشتن استوری در اینستا به یک روش کسب درآمد نیز تبدیل شده است. شاید به خاطر همین است که نرخ بازدید استوری اینستاگرام 80 برابر پست‌های عادی است. در این مقاله به سوال استوری چیست پاسخ دادیم. فراموش نکنید که استوری‌های اینستاگرام نیز قابلیت ادیت شدن و اضافه کردن استیکر، تگ و… نیز دارند تا جذابیت آنها را برای مخاطب بیشتر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.