کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام – چطور مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم ؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست که در کشور ما نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و حق مالکیت آن در اختیار فیسبوک است.

با توجه به آنکه این شبکه اجتماعی محوریتش بر پایه ویدئو و عکس می باشد پس خیلی دور از ذهن نیس که حجم زیادی از اینترنتمان صرف اینستاگرام شود!

شاید شما هم جز افرادی هستید که از مصرف زیاد اینترنت اینستاگرام خسته شده باشید. اینستاگرام یک شبکه اینستاگرام پرطرفدار و سرگرم کننده و کاربردی است که از قضا پر از عکس و فیلم های جذاب است که نمی شود از آنان چشم پوشید.

ما امروز  دراین مقاله از سایت پارس اینستاگرام قصد داریم این مشکل را حل کنیم اما توجه داشته باشید که اگر شما وقت زیادی را در اینستاگرام می گذرانید و مصرف اینترنت شما بالاست نباید برای کاهش مصرف اینترنت توقع زیادی داشته باشید اما به همه اینها این روش می تواند مفید باشد شما برای کمتر کردن مصرف اینترنت اینستاگرامتان کار دشواری پیش رو ندارید ما در این مقاله تصمیم داریم به شما نحوه کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را آموزش دهیم . 

با پارس اینستاگرام همراه باشید …

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

به محض اینکه ما وارد اینستاگرام شویم ویدئوها بدون اجازه ما شروع به پخش شدن می کنند اما شما می توانید با استفاده از تنظیم قابلیت Cellular Data Use در مصرف اینترنت اینستاگرام محدودیت ایجاد کنید. روش کاهش مصرف اینترنت در برنامه اینستاگرام به طریقه زیر است:

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید و قسمت پروفایل خود را در پایین صفحه لمس نمایید.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  2. روی گزینه سه خطی بالای صفحه ضربه بزنید.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  3. از پنجره ظاهر شده Settings را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  4. اکنون از بین گزینه های موجود گزینه Account را انتخاب نمایید. کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  5. سپس بر روی گزینه Cellular Data Use ضربه بزنید.
  6. در این صفحه برای کنترل کردن مصرف اینترنت می توانید تنظیمات مربوط را انجام دهید.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  7. اگر گزینه Data Saver فعال شود از خودکار دانلود شدن ویدیوها خودداری می کند و این کار باعث کمتر شدن مصرف اینترنت اینستاگرام می شود.
  8. به وسیله ویژگی High Resolution Media شما انتخاب می کنید چه موقع اینستاگرام رسانه ای با کیفیت بالا به شما نشان دهد. این ویژگی دارای گزینه های زیر می باشد:کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
  • Never: با فعال کردن این گزینه انتخاب می کنید که هرگز ویدیو با وضوح بالا نمایش داده نشوند.
  • WiFi Only: اگر این گزینه فعال شود فقط در صورت اتصال به وای فای ویدیوها با کیفیت بالا نمایش داده می شوند.
  • Cellular+ WiFi: این گزینه تعیین می کنید که اتصال چه از طریق خط باشد چه از طریق وای فای، ویدیوها با رزولوشن بالا نمایش داده شوند.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با تنظیمات تلفن

شما می توانید از راه تنظیمات گوشی خود میزان مصرف اینترنت در اینستاگرام یا سایر اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی همراهتان نصب شده اند را کنترل کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی تلفن همراه خود شوید.
  2. سپس گزینه Data Using را لمس کنید.
  3. حال باید از بین برنامه های موجود Instagram را پیدا کنید و انتخاب کنید.
  4. در صفحه ای که ظاهر شده می توانید مقدار مصرف اینترنت این برنامه را در سه ماه گذشته مشاهده نمایید. سپس با فعال کردن گزینه Restrict background data  می توانید مقدار مصرف داده های پس زمینه را محدود کنید.
  5. پس از آنکه این گزینه را انتخاب کردید پیامی نمایان می شود که اطلاع می دهد این ویژگی امکان دارد برنامه هایی را که به داده های پس زمینه مرتبط هستند زمانی که وای فای قطع است متوقف کند. شما در تنظیمات این برنامه می توانید روش های بهتری جهت تنظیم مقدار مصرف اینترنت در اینستاگرام بیابید. برای فعال سازی این گزینه دکمه ok را لمس کنید.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام

یکی دیگر از روش ها برای ایجاد محدودیت در استفاده از اینترنت، غیرفعال کردن اعلان ها می باشد که باعث می گردد شما بسیار کمتر وارد برنامه اینستاگرام شوید و نتیجه آن کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام است.

شما از طریق تنظیمات گوشی موبایل خود می توانید اعلان های مربوط به برنامه اینستاگرام را غیرفعال کنید برای این کار باید مسیر زیر را دنبال کنید :

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود (Settings) شوید.
  2. گزینه Notifications را انتخاب نمایید.
  3. سپس گزینه ADVANCED را لمس کنید.
  4. حال از میان برنامه های موجود برنامه Instagram را پیدا کنید و انتخاب کنید.
  5. در پنجره بالا آمده گزینه Allow notifications را با کشیدن انگشت به سمت چپ غیر فعال کنید.

پس از انتخاب این گزینه تمامی اعلان های دریافتی از اپلیکیشن اینستاگرام غیر فعال خواهد شد.کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

غير فعال كردن آپديت اینستاگرام در گوگل پلی

از دیگر روش ها جهت کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام قطع کردن بروزرسانی خودکار اینستاگرام است اگر می خواهید آپدیت این برنامه از گوگل پلی را غیرفعال کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن play store را باز کنید.
  2. دکمه منو سه خطی بالای صفحه را لمس نمایید.
  3. گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  4. در پنجره بالا آمده گزینه Auto-update apps را انتخاب کنید.
  5. سه گزینه برای تنظیمات آپدیت خودکار برنامه وجود دارد:
  • Over any network: با انتخاب این گزینه چه از طریق وای فای و چه از طریق اینترنت خط تلفن به اینترنت متصل شوید آپدیت خودکار برنامه ها انجام شود.
  • Over WiFi only: اگر این گزینه را انتخاب کنید تنها در صورت متصل شدن به وای فای برنامه ها آپدیت خواهند شد.
  • Dont auto-update apps: در صورت انتخاب این گزینه از آپدیت خودکار برنامه های نصب شده از فروشگاه گوگل پلی جلوگیری خواهد شد.

پس از انتخاب گزینه آخر، به صورت کامل آپدیت تمامی برنامه های گوگل پلی غیر فعال می شود.

غیرفعال کردن ذخیره تصاویر اصلی در حافظه گوشی 

هنگامی که شما از طریق برنامه اینستاگرام اقدام به ثبت ویدئو یا عکس می کنید این برنامه نسخه اصلی آن را در گوشی شما ذخیره می‌کندو این ویژگی با مصرف اینترنت همراه است. این را در نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع ، عکس و فیلم هایی که با برنامه اختصاصی دوربین گوشیتان گرفته شده، کیفیت بهتری از اینستاگرام دارد؛ پس بهتر این است که که با اپ دوربین محتوای خودتان را ثبت کنید و سپس آن را در اینستاگرام قرار دهید. پس بهتر است این ویژگی را غیرفعال کنید تا مصرف اینترنت اینستاگرام کاهش یابد.

برای انجام این کار وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید و به قسمت تنظیمات بروید، سپس گزینه Original Posts را انتخاب نمایید و تیک گزینه Save Original Posts را بردارید.

خاموش کردن دیتا در زمان استراحت!

بخش زیادی از حجم اینترنت شما برای برنامه‌هایی مصرف می‌شود که در پس‌زمینه گوشی فعالیت می‌کنند. این موضوع برای برنامه هایی همچون اینستاگرام که بر پایه اینترنت است، بیش از بقیه خودنمایی می‌کند.

یعنی امکان دارد شما در حال انجام کار دیگری در گوشیتان باشید (یا اصلا از آن استفاده نکنید) اما اینستاگرام به فعالیت خودش و مصرف اینترنت شما ادامه دهد. پس بهتر است از طریق تنظیمات گوشی فعالیت اینستاگرام را در پس زمینه متوقف کنید و یا زمان هایی که کاری با تلفن همراه خود ندارید اینترنت را قطع کنید به همین راحتی…

سخن آخر

در این مطلب از مجموعه آموزش های اینستاگرام به ترفند کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام پرداختیم و به شما آموختیم که چگونه مصرف اینستاگرام را کاهش دهید.

اگر شما جز افرادی هستید که به طور مداوم در اینستاگرام فعالیت دارید باید با روش های کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام آشنا شوید تا مصرف خود را در استفاده از این برنامه به مقدار زیادی کاهش دهید.ممنونیم از شما که ما را همراهی کردید امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشید .

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.