حذف دایرکت اینستاگرام

دایرکت (Direct) قابلیتی است در اینستاگرام برای ارسال پیغام محرمانه میان کاربران، این قابلیت از زمانی که ارائه شده مورد استقبال افراد زیادی در اینستاگرام قرار گرفته است .

همانطور که میدانید، به وسیله دایرکت اینستاگرام شما میتوانید به صورت کاملا خصوصی و بدون اینکه فالور‌هایتان متوجه شوند، با یک فرد خاص ارتباط برقرار کنید و به اصطلاح، با او چت کنید. در واقع میتوان گفت که با استفاده از این قابلیت کاربران اینستاگرام می توانند به صورت کاملا خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما با این حال برای همه ما پیش آمده که به اشتباه یک پیامی را ارسال کنیم و بخواهیم آن را حذف کنیم یا پیامی به مخاطب خود داده باشیم و بخواهیم تمام آن ها را پاک کنیم!

امکان پس گرفتن و پاک کردن دو طرفه پیغام در برخی از اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام و اینستاگرام وجود دارد و شما می توانید پیام های خصوصی خود را از دایرکت شخص مقابل به صورت دوطرفه پاک کنید .

ممکن است این سوال در ذهن شما پیش آید که حذف دایرکت اینستاگرام چطور ممکن است باید بگوییم که شما میتوانید با چند آموزش ساده پیام های دایرکت خود را به راحتی حذف کنید.

ما در این مقاله قصد داریم حذف دو طرفه پیام در دایرکت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم پس با پارس اینستاگرام همراه باشید .

آموزش حذف پیام های دایرکت اینستاگرام

ما برای حذف پیام در دایرکت اینستاگرام دو راه داریم راه اول این است که ما قصد داشته باشیم پیام های دایرکتمان را کامل حذف کنیم راه دوم این است که بخواهیم پیامی که برای شخص مقابل ارسال کرده ایم از دایرکت طرف مقابل پاک کنیم.

در مرحله اول ما حذف کلی را به شما اموزش میدهیم. لطفا مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید.

  1. وارد برنامه اینستاگرام در گوشی خود شوید.  شما به طور خودکار وارد صفحه ی اصلی (home) می شوید.
حذف دایرکت اینستاگرام
  1. در سمت راست صفحه آیکون فلش را می بینید، بر روی آن کلیک کنید.
حذف دایرکت اینستاگرام به صورت تکی
  1. همان طور که مشاهده می کنید وارد دایرکت اینستاگرام شدید حالا پیامی را که قصد حذف کردن آن را دارید انتخاب کنید و انگشت خود را روی آن پیام بگذارید و نگه دارید.
  2. الان همان طور که در تصویر زیر می بینید نیم پنجره ای بالا می آید.
  3. اگر قصد حذف پیام را دارید گزینه حذف یا delete را بزنید.
حذف دایرکت اینستاگرام به صورت گروهی

آموزش حذف دو طرفه پیام خود از دایرکت 

در این مرحله ما می توانیم پیامی که به دایرکت طرف مقابل ارسال کرده ایم را به صورت تکی از دایرکت شخص مقابل پاک کنیم ولی پیام های که شخص مقابل به ما ارسال کرده است ثابت می ماند.

برای این کار لازم است مراحل زیر را با دقت انجام دهید .

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام در گوشی خود شوید. شما به طور خودکار وارد صفحه ی اصلی (home) می شوید.
  1. در صفحه ی پیش رو، سمت راست بالای صفحه بر روی آیکون فلش کلیک کنید.
  1. حال شما وارد دایرکت خود شده اید .
  2. دایرکت کسی را که قصد دارید پیام هایش را حذف کنید، لمس کنید و وارد دایرکت شخص مورد نظر شوید.
  3. پیامی را که میخواهید پاک کنید، انگشت خود را روی آن بگذارید و نگه دارید.
  4. همان طور که می بینید یک نیم پنجره مانند تصویر زیر برای شما باز شد.
  5. اگر زبان اینستاگرام شما انگلیسی هست گزینه (unsend message) و اگر فارسی هست گزینه (لغو ارسال پیام) را بزنید.

اگر مانند مراحل گفته شده عمل کرده باشید شما موفق شده اید پیام خود از دایرکت طرف مقابل حذف کنید.

  • حذف دوطرفه پیام خود از دایرکت از طریق نسخه وب

جهت حذف پیغام های دایرکت اینستاگرام از طریق نسخه وب باید مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. ابتدا از طریق سایت اینستاگرام وارد اکانت خود شوید.
  2. سپس برای وارد شدن به بخش دایرکت ها روی آیکون دایرکت کلیک کنید.آموزش حذف دایرکت اینستاگرام

3. روی صفحه چت مورد نظر کلیک کنید و وارد صفحه گفتگو شوید.

4. حال نشانگر موس را روی پیامی که می خواهید آن را پاک کنید ببرید. کنار پیام مورد نظر، علامت سه نقطه برایتان نمایش داده می‌شود.

5. روی سه نقطه کنار پیام بزنید و گزینه Unsend را کلیک کنید.آموزش حذف دایرکت اینستاگرام

6. بعد از آنکه گزینه Unsend را کلیک کردید، همانگونه که میبینید اینستاگرام از شما سوالی در موردمطمئن بودن شما از پاک کردن پیام می پرسد؛ اگر شما از حذف پیام مطمئن هستید، مجددا گزینه Unsend را انتخاب کنید تا پیام به طور کامل برای شما حذف گردد .آموزش حذف دایرکت اینستاگرام

آموزش حذف پیام های (REQUESTS) درخواست ها از دایرکت

پیام هایی هستند که از جانب دیگران ارسال می شوند که ما آنها را تایید یا (accept) نکرده ایم که به آن درخواست یا requests می گویند اگر قصد دارید پیام های requests را پاک کنید باید مراحل زیر را انجام دهید :

  1. وارد برنامه اینستاگرام خود شوید.
  2. شما به طور خودکار وارد صفحه ی اصلی (home) می شوید.
  1. آیکون فلش را در سمت راست بالای صفحه ،انتخاب کنید و وارد دایرکت خود شوید.
  1. گزینه (requests) یا درخواست را در سمت راست بالای صفحه ی دایرکت کلیک کنید.
  1. حال شما در صفحه درخواست ها قرار دارید، اگر قصد دارید پیام ها را به طور کامل پاک کنید، پایین صفحه گزینه ی (delete all) یا حذف همه را بزنید.
  1. اما اگر قصد دارید تنها پیام فالوور مورد نظر خود را حذف کنید، به دایرکت آن شخص بروید و در پایین صفحه گزینه ی delete یا حذف را انتخاب کنید.
حذف دایرکت اینستاگرام در بروزرسانی جدید

همان طور که دیدید با آموزش های داده شده شما توانستید پیام های درخواست را پاک کنید .

نکات کاربردی

  • اگر اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، پیام های شما از گوشی افرادی که با آنها گفتگو داشته اید پاک نخواهد شد؛ فقط نام کاربری شما به Instagrammer تغییر می کند.
  • حذف کردن عکس در دایرکت یا Unsend کردن ، دقیقا مانند حذف کردن پیام در دایرکت می باشد. 
  • به طور معمول بعد از حذف پیام دوطرفه از دایرکت اینستاگرام، پیام حذف شده دیگر قابل مشاهده نیست حتی با این کار نوتفیکشین طرف مقابل نیز پاک میشود مگر آنکه پیامی که شما فرستادید در قسمت اعلان ها نشان داده شود ممکن است مخاطب قبل از پاک کردن شما آن را دیده باشد.
  • اگر قصد پاک کردن پیام دایرکت با گوشی آیفون را دارید وارد برنامه اینستاگرام بشوید، به قسمت دایرکت رجوع کنید و روی پیام مورد نظر انگشت خود را مدت کوتاه نگه دارید. حال گزینه Unsend را می بینید، آن را انتخاب کنید پیام انتخابیتان پاک خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله ما به آموزش حذف دایرکت اینستاگرام پرداختیم همان طور که مشاهده کردید با انجام آموزش های داده شده، شما میتوانید به راحتی پیام های دایرکت خود را به طور تکی و به طور کلی از دایرکت طرف مقابل پاک کنید.

امیدواریم در روزهای آینده اینستاگرام با بروز کردن اپلیکیشن خود این امکان را برای ما فراهم کند تا بتوانیم پیام هایمان را به طور یکجا از دایرکت طرف مقابل پاک کنیم و مجبور به تک تک لغو کردن پیام هایمان نشویم. ممنونیم که ما را همراهی کردید امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد . 

چقدر این مطلب مفید بود؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.