چرا واتساپ قطع شده

واتساپ را می توان از محبوب ترین پیام رسان های خارجی در بین کاربران ایرانی دانست که بسیاری از افراد علاوه بر گفت و گوی دوستانه از آن برای بیزینس های خود استفاده می کنند.

در این مدت برخی از کاربران گزارش هایی مبنی بر عدم اتصال سریع واتساپ و ایجاد مشکلاتی بیان کرده اند.

این کاربران معتقدند که اپلیکیشن واتساپ در بسیاری از مواقع جهت اتصال به شبکه اینترنتی با موانعی روبرو می شود که از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم آموزش هایی را جهت رفع این مشکل به شما ارائه دهیم.

حل مشکل اتصال واتساپ در موبایل

کارشناسان با انجام تحقیقات و بررسی های لازم، راه حل هایی را جهت رفع این مشکل یافته اند.
از جمله مشکلات عمومی اتصال واتساپ به شبکه های اینترنتی مربوط می شود که تمامی افراد به صورت مکرر برای اتصال این برنامه ها از آن استفاده می کنند.

خوب است بدانید که در موارد بسیار کمی مشاهده می شود که مشکل ایجاد شده به برنامه واتساپ و سایر سرورها، مرتبط باشد که البته به صورت کلی ایجاد این مشکل هم کاملا غیر ممکن نیست.
انواع روش های برطرف کردن مشکل اتصال واتساپ در اندروید؟
امروزه روش های بسیاری برای رفع این مشکل مطرح شده است که در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در پیام رسان واتساپ، حتما یکی از روش های زیر را و یا تمامی آنها را به ترتیب بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود.

کی واتساپ وصل میشه


1. ریستارت کردن گوشی اندروید
از جمله ساده و کاربردی ترین روش های که سبب رفع مشکل اتصال و عملکرد بهتر واتساپ می شود، ریستارت کردن موبایلتان است.

در صورتی که به دلیل نامشخصی در زمان استفاده از واتساپ با مشکل خاصی روبرو شدید، تنها برای یکبار دستگاه خود را ریستارت کرده و سپس مجددا عملکرد برنامه واتساپ را، بررسی کنید.
2. آپدیت کردن برنامه واتساپ
شما همیشه باید از جدیدترین نسخه این نرم افزار استفاده نمایید؛ زیرا این موضوع بر میزان سرعت عملکرد، کیفیت متصل شدن و علاوه بر اینها بر امنیت گوشی شما تاثیر قابل توجهی دارد. از این رو به طور دائم به گوگل پلی استور جهت آپدیت برنامه واتساپ مراجعه نمایید و نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید.

همچنین اگر از واتساپ جی بی استفاده میکنید مقاله به روز رسانی واتساپ جی بی با لینک مستقیم را مطالعه کنید.
3. فعال و غیر فعال کردن حالت پرواز موبایل
در برخی از موقعیت ها، مشکل اتصال در برنامه واتساپ با فعال کردن حالت پرواز دستگاه های اندرویدی و سپس غیر فعال کردن مجدد آن، رفع شده است.

از این رو بسیاری از متخصصان این روش را به عنوان بهترین روش ها برای رفع مشکل اتصال برنامه واتساپ معرفی کرده و اغلب از آن استفاده می کنند.
4. اطمینان از وصل بودن به اینترنت
در بسیاری از مواقع مشاهده شده که برخی از کاربران بدون آنکه از وصل بودن موبایل خود به اینترنت مطمئن باشند، نسبت به استفاده از این برنامه اقدام کرده اند.

بدون شک مواجه شدن با مشکل اتصال واتساپ در این حالت امری طبیعی است.  بنابراین اگر در زمان متصل شدن واتساپ خود به مشکل برخورد کردید، حتما از وصل بودن موبایل تان به شبکه اینترنت قابل اعتماد و مناسب، مطمئن شوید.
5. بررسی کردن عدم محدودیت واتساپ جهت فعالیت در پس زمینه دستگاه
بسیاری از کاربران به منظور دستیابی و فعالیت واتساپ در پس زمینه دستگاه خود محدودیت ایجاد کرده و از این رو تصور می کنند که فعالیت نکردن واتساپ در پس زمینه موبایل و همچنین ارائه دادن نوتیفیکیشن در برابر دریافت هر نوع پیام، به وجود مشکل در سرورها و متصل شدن واتساپ مربوط است.

از این رو در صورتی که شما با چنین مشکلی مواجه شدید، نسبت به بررسی آن اقدام کنید تا قابلیت Background Data Restrict App پیام رسان واتساپ در دستگاه شما فعال نباشد.

به منظور انجام این اقدام در موبایل های اندرویدی، ابتدا به قسمت تنظیمات و پس از آن Data Usage مراجعه نمایید. در مرحله بعد می بایست برنامه واتساپ را در هر دو تب Wi-Fi و Mobile Data انتخاب کرده و از اینکه تیک گزینه Background Data Restrict App برای آن غیر فعال است، اطمینان پیدا کنید.
6. بررسی ثابت بودن شبکه وای فای دستگاه خود
تعداد بسیاری از مشکلات مربوط به اتصال واتساپ با عدم ثبات و میزان کیفیت شبکه وای فایی که شما به آن وصل هستید، در ارتباط است.

به منظور استفاده صحیح از برنامه واتساپ و بهره مندی از دیگر خدمات آن و جلوگیری از ایجاد مشکل، حتما باید از شبکه اینترنتی پرسرعت و با ثابت استفاده نمایید.

از این رو شما همیشه باید میزان کیفیت و ثابت شبکه ای وای فای مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم و وجود مشکل به یک شبکه وای فای دیگر متصل شوید.
7. مطمئن شدن از فعال بودن وای فای در حالت اسلیپ گوشی خود
خوب است بدانید که سیستم اندروید از قابلیت های بسیاری برخوردار است.

مشکل اتصال به واتساپ

توجه داشته باشید که میزان کیفیت واتساپ فوق العاده بوده و از مزیت های قابل توجه دیگر این برنامه، می توان به برخورداری از سیستم رمزگذاری شده سرتاسری اشاره کرد.
بدون شک واتساپ کاربران بسیاری را مجذوب خود کرده است که برخی از آنها در زمان استفاده از این برنامه با چالش های روبرو می شوند که در اصل به اتصال واتساپ به سرورهای مخصوص، مربوط است.

ارائه دادن قابلیتی بی نظیر در تنظیمات وای فای که به کمک آن می توان به طور دائم فعال باقی ماند و شبکه وای فای را در حالت اسلیپ دستگاه غیر فعال کرد، از مهمترین این قابلیت ها محسوب می شود.
این مبحث به معنای آن است که در صورتی که گوشی اندرویدی به اینترنت وای فای وصل شده و در قسمتی رها شده باشد و سپس به حالت اسلیپ هدایت شود، به صورت خودکار رد و بدل داده و با استفاده از شبکه وای فای متوقف می شود. این موضوع سبب بهینه سازی مصرف شارژ باتری نیز می شود.

عدم رد و بدل شدن انواع اطلاعات مختلف توسط پیام رسان واتساپ، امری طبیعی و عادی بوده؛ زیرا دستگاه توان رد و بدل کردن داده ها را از طریق شبکه وای فای ندارد.
این موضوع را می توان از دیگر مشکلات بسیار رایجی دانست که کاربران اپلیکیشن واتساپ آن را به طور کاملا اشتباهی به عنوان یک مشکل اتصال واتساپ مدنظر قرار می دهند.

مشکل واتساپ امروز

شما به منظور بررسی عدم فعال بودن این گزینه، می بایست به قسمت تنظیمات وارد شوید و نسبت به خاموش کردن وای فای گوشی خود اقدام کنید و سپس آیکون سه نقطه را انتخاب کرده و بر روی گزینه Advanced لمس کنید و در نهایت از اینکه گزینه Keep WiFi On During Sleep در حالت Always قرار دارد، اطمینان حاصل کنید.
8. آپدیت کردن سیستم عامل دستگاه اندرویدی خود
در بسیاری از مواقع مشاهده شده که بعضی از مشکلات مربوط به عملکرد و اتصال واتساپ با بروزرسانی سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی گوشی مورد نظر برطرف شده است.

در صورتی که اندروید نصب شده بر روی موبایل شما بسیار قدیمی است، حتما در اسرع وقت نسبت به آپدیت آن اقدام نمایید.
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، دلیل دیگری برای قطع شدن کامل واتساپ وجود دارد که فیلتر شدن و اختلال در اینترنت ملی از مهمترین دلایل قطع شدن کامل این برنامه در سه ماه اخیر بوده است.

5/5 - (1 امتیاز)
1 نظر
  1. لقمان جلیزی می‌گوید:

    من جی واتساب دارم ی دفعه پیام اومد میگه باید نسخه‌ای اصلی رو دانلود کنید .دانلود کردم اصلا رو داخل واتساب نمیشه؟گوشی‌ام هم پوکو f3 هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.